Nukkejen säilytys

Aloittaja myrva, joulukuu 12, 2012, 17:51:36

« edellinen - seuraava »

myrva

Eli missä ja miten säilytätte nukkeja, vaatteita ja tavaroita?
Kuvat ja kaiken maailmaan ahaa-elämykset ovat tervetulleita.


_________________________________________________

Itselläni on ainainen ongelma kaiken pikkusälän ja vaatteiden säilytyksen suhteen. Löysin reilu vuosi sitten kätevän ratkaisun IKEAsta; Yhdessä laatikostossa on kuusi laatikkoa ja pyörät alla (itselläni on kaksi päällekkäin)




Tätä nykyä vaatteet ja tarvikkeet eivät ole järjestyksessä aikakausien mukaan vaan
tyylillä: paidat, housut, hameet... Vintage tavarat pidän kuitenkin erikseen samaten äijä-vaatteet.

Aliisa

#1
Kaikki nuket löytyvät nykyään samasta huoneesta. Sijoituspaikkana heillä on kuusitoista vitriiniä (Detolf-vitriini, Ikea: http://www.ikea.com/fi/fi/images/products/detolf-vitriinikaappi__72928_PE189178_S4.jpg) Vain pieni osa nukeista on "atk-huoneeessa" ilahduttamassa (kuinka voisinkaan pyöriä netissä ilman barbien seuraa :D).

Vitriinin päälle olisi tarkoitus laittaa tällä viikolla hyllylevyt NRFB-nukeille (Ekby Järpen -hyllylevy, Ikea: http://www.ikea.com/fi/fi/images/products/ekby-jarpen-hyllylevy__52190_PE152804_S4.jpg)

Senkin päällä on pientä dioraaman poikasta ja sisältä löytyy nukkejen vaatteet ja pikkutavarat (Christian-senkki, Jysk: http://cdn3.jysk.com/getimage/web.large/3667501/WEB/1004)

Haluan luoda tuolla asettelulla sellaisen "lapsuuden nukkekauppa" -fiiliksen. Eli laatikossaan olevat saavat olla ylhäällä katon rajassa. Aivan kuten lapsena olivat niin korkealla, etteivät kädet ylettyneet. :cuteyes: Nuo hyllylevyt ovat tosin olleet jo kuukausia lattialla pinossa, en vaan ole ehtinyt vielä kiinnittämään niitä seinälle.

Myrvalla on ihanat laatikostot. :blush: Haluaisin itsellenikin jotain pikkurasioita. Senkissäni on vaan niin syvät laatikot, että pitäisi löytää syviä rasioita, muuten tulee turhan paljon hukkatilaa.

Adalia

Meidän keräilijöiden pitäis saada jo alennusta Ikeasta :D Minullakin on Detolfeja 5 kpl, tosin olen ostanut niistä yhden Sebbyltä hänen muuttaessaan Suomesta ja kaksi eräältä ex-bdollilaiselta.

Ikea-rivistöä (vitriinien päällä Barbien laiva ja autoja) Kuva: TaruinenAave



Yksi iso vitriini (model museille) on Iskun tehtaanmyymälästä.

Ja kuvan hyllyn (kuva: Ninni-doll) rakensi mieheni mittatilaustyönä  :hbeat:


Sitten on kaksi nukketaloa, jossa on asujaimistoa myös :D
Life in plastic
It's fantastic!

Mosa

Kehtaakohan tässä ees myöntää et mun nuket on tällä hetkellä muovipussissa  :sad-no:
Mutta ne on siellä oikeastaan siksi, että ne odottaa tota mun ponihuoneen valmistumista, jonne sitten myös barbit pääsee hyllylle :) Barbeja kun taitaa olla vain vähän päälle toistakymmentä. Poneja sen sijaan on vajaa 400 :)

piina

#4
Kehtaankohan minä myöntää missä noita nukkeja säitytän ::)
Suurin osa nukeista ja vaatteista on pakattuna vanhoihin matkalaukuihin. :blush:
Haaveena saada nuket joskus esille.
Pari vitriiniä tupaten täynnä ja sitten osa riveissä eripuolille yläkerran huoneiden seinille laitetuissa ikean tauluhyllyissä. :chuckle:
Makuuhuoneen katonrajassa hylly, jossa laatikkonukkeja... ups :whaddado:  laatikkonukkeja vielä makuuhuoneen yksi vaatekaappi täynnä.
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

avotuli

Osin rempan takia suurin osa laatikoissa, loput ripoteltuina pitkin kämppää... Yksi vitriinihylly perheen yhteisvitriinissä...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

myrva

#6
Olen vähän laiska kuvaamaan näitä esillelaittoja, mutta tässä sneak peek vintage-hyllystä.
Täytys kehitellä jotain luovempaa tuohon asetteluun... :sad_no:




Ja Generation Girl -hylly


Jasmiina2

Ihania nukkehyllyjä kaikilla :) Meiltä löytyy kyllä kuvia kokonaisista hyllyistä, mutta pitäisi kaivaa ne toiselta koneelta. Tässä nyt kuitenkin yksi kuva röyhelöunelmista  :smiley:


Louhi

#8
Minulla on edelleen suurin osa pahvilaatikoissa  :whaddado:. Vitriinit seisovat kyllä lähes tyhjinä olohuoneessa.

DarkJedi

Minulla on kaikki nuket pahvilaatikoissa komerossa ja osa edelleen lajittelematta miten sattuu.  :whaddado: Siellä on iloisesti sekaisin ihan kaikki mahdollinen eli mitään ei löydy kun sitä etsii. Esimerkiksi kun viikonloppuna ajattelin yhdistellä vihdoin irtopäitä ja - vartaloita niin huomasin "arkistoineeni" tarvittavat päät jonnekin kaapin perukoille.  :eieieiei:

Vitriiniä tänne ei enää nukeille mahdu (kiitos Star Wars kokoelmani) mutta ajattelin tehdä tuohon nyt laatikoiden täyttämään komeroon kunnon säilytystilat nukeille.

Jasmiina2: kuka on kuvassa ylärivin oikeanpuoleisin nukke? Yhdestä lotista tuli tuo puku josko siinä olisi nukkekin.

Ninni-doll

Jeskamandeer kun olen laiha tuossa Adalian kuvassa!!!!  :shock: Eipä mahtuisi enää nuo housut jalkaan  :rofl:
No juu, nyt meni pahasti ooteeksi. Minulla on 4 Ikean vitriiniä joissa keräilynuket ja vintaget ja ovat niin täynnä että masentaa! Ei tee edes mieli hankkia uusia nukkeja ennen kuin saa uuden vitriinin. Playlinet ja Monster High-nuket seisoo nukketalon päällä, niillekin pitää saada joku kunnon paikka

Aliisa

DarkJedi: Vastailen tässä Jasmiina2:n puolesta, että kuvan ylärivin oikealla on My First Barbie vuodelta 1989:
http://www.ebay.com/itm/Collectible-Doll-My-First-Barbie-Prettiest-Princess-Ever-by-Mattel-1989-NRFB-/271062924985?pt=US_Dolls_Bears_Toys&hash=item3f1c9bfeb9
Tuota nukkea taitaa muuten olla sekä tummanvioletti-yläosaisena ja pinkki-yläosaisena? Netissä olen törmännyt kumpaankin, tai sitten värit vääristyy netissä. OT:n puolelle menee, mutta tietääkö kukaan onko toinen jenkki- ja toinen eurooppaversio, vai miksi ovat erilaisia?

tokkopahka

Olen nähnyt molempia mekkoja kirpiksillä täällä Suomessa
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Ninni-doll

Hii! Tämä löytyi tuolta Vivin remontti-linkin kautta

Alice

Oi miten hauska idea  :D Jos mulla olisi pikkutyttö, sen barbit saisivat oleilla tuollalailla  :peukku: