Kokoelmanne suuruus

Aloittaja Adalia, joulukuu 11, 2012, 12:04:25

« edellinen - seuraava »

Adalia

Minkäs kokoisia nukkekokoelmia teillä on? Maailman suurinhan on Suomessa Ursula Kähärillä, n.  2000 kpl. http://www.studio55.fi/irtiarjesta/artikkeli.shtml/1190469/ursula-kahari-omistaa-maailman-suurimman-barbie-kokoelman

Kirjanpitoni mukaan minulla on nyt 396 Mattelin Barbie-nukkea  :faint: Vaikka olen myynyt paljon poiskin... Huh. Keräily alkoi vuonna 2002.

Entä missä säilytätte nukkejanne? Minulla on onneksi yksi huone pyhitetty Barbie-vitriineille ja hyllyille  ^^ Kissataloudessa ei voi levitellä nukkejaan... ja huoneen oven saa kiinni, jos nukkeilu välillä kyllästyttää  :D
Life in plastic
It's fantastic!

Ninni-doll

#1
Minä olen keräillyt nukkeja vasta parisen vuotta, aloitin keräilyn elokuussa 2010. Kävin äsken laskemassa, ja barbeja on 122. (näistä 4 Integrityn nukkeja) Näistä 122:sta kaikki muut ovat keräily-barbeja, OOAK-barbeja, kasareita ja vintageja paitsi playlineja on 7. Nuket ovat muuten vitriineissä, paitsi nuo 7 playlinea tönöttävät barbitalon päällä. Näiden lisäksi keräily-Kellyjä on 6 ja 1 Tutti. ja vielä näiden lisäksi on muutama sellainen playline jotka eivät ole missään esillä vaan makaavat alasti lootassa, niitä on suunnilleen 10. Ja sitten on vielä lisäksi 1 Bratz, 1 Moxie, 1 Maiskari ja 7 Monster High-nukkea.

muoks. eli kaikki muotinuket yhteensä 150 kpl

Milia C

#2
Ajattelin että ei ole kuin 30 nukkea, mies sanoi että varmaan joku 50 jos sitäkään...
Rupesin laskemaan niin suurinpiirtein kaikki nuket niin tulikin n. 116 nukkea... suurinosa Intergrityä mutta hyvän lohkon sieltä ottaa Mattelkin (Disney + muutama keräilynukke/hybridi) ja tuossa summassa on myös Hot Toys, Action Man-ukkelit, Dr. Who 27-30 cm nuket/figuurit... + 5 monsteria... 120 kpl...

Sitten mieheni sanoi, niin joo... kun oot ripotellut ne tänne ympäriinsä). Lisää tilaa varmaan saisi jos en säästäisi FR:n bokseja... :sisters:

Lipastossa onkin sitten kaikki nukkejen vaatteet ja muu sälä... = kaikki vaatehuoneessa. Nuket kun valtas vaatehuoneen niin on meillä vaatekaappi jonne tunkea omat rytkyt...  :D
Kumpiakaan ei saa tulla liikaa...  ;)

Muualle kämppään en kehtaa harrastukseni kanssa levittäytyä kuin väliaikaisesti...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Linda S. Irina

#3
Itse en omista Barbeja hirveästi, haluaisin kyllä omistaa muutaman arvokkaamman ja joitain muitakin muotinukkeja.  :shuting-up: Tässä kuitenkin jonkinmoinen muotinukkelistani:

Monster High:
58
Barbie: 10 (ja muutama pää)
Winx: 1
Bratzillaz: 5
Pullip: 1

// aijoo ja säilytys. :D Näitä muotinukkeja säilytän vitriinissä, mutta täytyy hankkia toinen säilytystila, koska eivät enää mahdu niin, että kaikkia näkyisi edes jotenkuten.

DarkJedi

Tota, en ole laskenut. Aktiivisemmin olen nukkeja hankkinut noin vuoden verran. Onhan noita kertynyt kun on tullut ostettua "muutama" nukkelotti.... :tongue: Ja huomenna haen taas yhden lisää.

Tällä hetkellä kaikki on laatikoissa kaapissa odottamassa kunnollista setvimistä. Eli mitkä jää minulle, mitkä menee tytöille ja mitkä myyntiin. Sen verran olen saanut jo karsintaa tehtyä että kasasin kaikki Steffit, Defa Lucyt ym. nuket läjään, etsin niille jotain lasten leikkeihin sopivaa päälle ja illalla laitan kuvia potentiaaliselle ostajaehdokkaalle.

Minulla on vielä pikku viimeistelyä vaille valmiina kolme vuotta sitten kansalaisopistossa tehty Daisyn talli/ talo joten kun sen saan tehtyä loppuun Daisyt saa muuttaa sinne. Barbieille ja muille vastaavan koon nukeille haaveilen ovellista arkistokaappia johon tekisin sisälle talon.

Adalia

Laitelkaahan sitten kuviakin kokoelmistanne :)

Itse asiassa mulla on nyt 400 nukkea, just sain listauksen valmiiksi...  :faint:
Life in plastic
It's fantastic!

Ninni-doll

Adalia, meidän pitää keksiä ens kerran kun tullaan teille joku suuroperaatio Silky Streetin jaksoon, johon voidaan levitellä sun nukkeja niin että näyttää kuin olisi populaa loputtomiin! Kiehtoo kovasti sellainen kuva jossa pieniä päitä niin paljon ettei laskea pysty  :D Ja juuri kun sait ne listattua, haluan päästä levittelemään ne kivasti pitkin lattioita  :rofl:

Adalia

 :rewrite: Senkus tulette vaan :D Mutta sitten autatte siivoomaankin  :chuckle:

:playwithdolls:
Life in plastic
It's fantastic!

Milli

Miulla on noin 50 nukkea. Olen myynyt paljon pois keräilyinnon laantuessa tuossa parin viime vuoden sisään. Parhaimmillaan noita on yhtä aikaa ollut reilusti yli sadan.

Noistakin viidestäkymmenestä voisin karsia helposti pois ehkä kolmisenkymmentä nukkea. Touhuan nukeilla nykyään niin vähän, että hyvä määrä. Aina se helposti kasvaa, jos tulee tarve.  :cry: :D
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Avasund

Muotinukkesaralla kuutisenkymmentä nukkea varmaankin on vitriinissä, parikymmentä vintagea ja sekalaisia keräilynukkeja, lisäksi ihan leikkimisnukkeja ja projekteja. Kaapin päällä on kolme erikokoista Revlontyttöstä ja neljä Tonneria ja yksi Ideal-nukke. Ei siis mikään mittava kokoelma, pikkuhiljaa kerääntyy lisää.

Siinä se, sitten on muu leikkimistarpeisto vauvanuket, pehmot, muu pienoiskama ja nukkekodit lisäksi.
Töihin siitä!!

kitecat

En pysy kokoelmani perässä kun se elää niin. Eikä mulle oo edes väliä, montako nukkea mulla on, määrällä ei oo merkitystä. Jokainen kokoelmassani oleva nukke on merkityksellinen ja kun se menettää merkityksensä, myyn sen. Siksipä olenkin viime aikoina miettinyt koko kokoelmani myyntiä...
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Ninni-doll

Mulle oli pari vuotta sitten tärkeää että sain haalittua lisää ja lisää nukkeja, mutta nyt on tullut sellainen ajatus, että tasan sata olisi hyvä. Myisi pois ei niin tärkeitä ja ostaisi tilalle toivelistalta....

myrva

Itsellekin on ykkössijalla lapsuuden nukkesarjojen täydentäminen. Kerää koko sarja !  – aika tarttuvaa, kieltämättä. :D Ei se määrä vaan tunnearvo.

Jossain vaiheessa tuli stoppi ja rupesin karsimaan omaa kokoelmaa, jotkut nuket vain jää huomiotta ja siten niistä on myös helpompi luopua. Ja suurin osa mun nukeista on sellasia että vaikka myisin ne, saisin kuitenkin suht helpolla myös takaisin.

Maritsa

#13
Tulipahan laskettua nukkejen lukumäärä. Siis tällä hetkellä kaikkiaan 65 kpl.  :smiley:

Kaikki ovat vintage nukkeja ja olen yrittänyt pitää kokoelmani kurissa (korkeintaan kaksi samanlaista nukkea)!   :peukku:

Vintage vaatteita on kertynyt myös aikamoinen määrä ja ne roikkuvat minulla ripustimissa hyllyjen reunoilla. Lisäksi on vaate- ja tarvikekuvastoja, alkuperäisiä pakkauslaatikoita ja aika lailla kantolaukkuja.   :D

Lainaus käyttäjältä: Adalia - joulukuu 11, 2012, 19:26:43
Laitelkaahan sitten kuviakin kokoelmistanne :)

Eli tässä on kuvia mun kokoelmastani!  :photo:








Adalia

Mulla oli alunperin kanssa ajatuksena koota kaikki ne nuket, joita lapsena omistin sekä sitten ne, joita lapsuuden Barbie-lehdistä taikka kavereilta halusin. Mission accomplished  :peukku:

Ei pitänyt kerätä vintagea eikä Silkstonea  :cuteno: Just joo...
Life in plastic
It's fantastic!