eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Vivi

 :Look_Up: No hyvä, että on noita positiivisiakin kokemuksia. Mie oon tosiaan kuullut tuosta niin paljon negatiivista, että olen jo oppinut välttelemään sitä. Noh, täytyy nyt vielä miettiä... Toisaalta mikään nukke ei oo niin harvinainen (ainakaan noista, mitä mie kerään), etteikö se tulis joskus uudestaan vastaan jossain.  :smiley:
If it makes you happy...

Letizia

RARE 1994 The Career Collection Series Astronaut Barbie #12150 Black

http://stores.ebay.com/dolltreasures/_i.html?_nkw=barbie+astronaut&submit=Search&_sid=10561843

Hassua tässä on, että samalla myyjällä näyttää olevan niitä myynnissä 58 kappaletta... ehkä nukke on siksi niin RARE, koska tämä myyjä omistaa kaikki. :D

Milli

Lainaus käyttäjältä: Letizia - maaliskuu 09, 2014, 22:07:06
RARE 1994 The Career Collection Series Astronaut Barbie #12150 Black

http://stores.ebay.com/dolltreasures/_i.html?_nkw=barbie+astronaut&submit=Search&_sid=10561843

Hassua tässä on, että samalla myyjällä näyttää olevan niitä myynnissä 58 kappaletta... ehkä nukke on siksi niin RARE, koska tämä myyjä omistaa kaikki. :D

:rofl:
Tapa se on sekin saada tuottoa itselleen.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Aliisa

EBayssa tietomurto: "Vaihtakaa salasanat heti":
http://www.iltalehti.fi/digi/2014052118328815_du.shtml

Miksiköhän eBay ei voinut suoraan laittaa tuosta asiakkailleen viestiä, niin tieto varmasti tavoittaa kaikki. Itsekin ihan sattumalta näin tuon uutisen netissä, olisi voinut jäädä huomaamattakin. Kannattaa siis vaihtaa salasanat.

tokkopahka

Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Merineiti

Hienoa, että hakkerointi tapahtui jo helmikuussa, mutta huomattiin nyt... kiitos tiedosta, en kyllä itsekään huomaa saaneeni mitään viestiä ebaylta suoraan :/
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Jasmiina2

Mut ebay suunnilleen pakotti vaihtamaan salasanaa ku yritin kirjautua sisään. Outoa, jos ei tee samaa kaikille. Mut tosiaan sähköpostia kannattais laittaa koska ei kaikki käy joka päivä ebayssa.  :blaah:

Adalmina

Jahas ja mitenkähän sen salasanan saa vaihdettua  :whaddado:
Ylhäällä olevasta oranssista "password update" ruudukosta ei tapahdu muuta kuin lätkähtää valkoinen näyttö vaan. Ja ei herjaa yhtään mitään sisälle kirjautuessa  :naamakämmen:

Merineiti

#263
ehkä se hakkerointi on osunut tiettyyn ebayhan ja eri paikkaan rekisteröityneet ei sitten viestiä saaneet?
Koska nyt kun menin ebay.co.uk sivulle, niin oli iso ilmoitus, että pyydämme kaikkia vaihtamaan salasanat... Voi tietty olla, että se on nyt vasta siihen ilmestynyt kaikille sivuille, mutta aiemmin tällä viikolla asioin ebay.com in puolella ja siellä ei mitään... vaikka kyllä tuommoisista pitäisi tiedottaa, ei se salasanan vaihtamisesta muistuttaminen niin paha asia ole.
EdIT nyt oli comin puolellakin ilmoitus! Silti huvittaa, että joku iltalehti ehti asiasta tiedottaa ennen heitä...

No asiasta kukkaruukkuun, onko kellään kokemuksia Traderasta? Mielenkiinnosta klikkasin ebay listaa, että kappas Ruotsissa on ebay niin vei Traderan sivuille. Asioidaanko siellä samoilla tunnuksilla? Itse sivu on ainakin hyvin erilainen kuin perus ebay...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Letizia

Nyt oli näemmä tullut myös sähköpostitse kehotus vaihtaa salasanat. Ei tosin ebay pakottanut vaihtoa sisäänkirjautuessa. (Olin tosin vaihtanut salasanani huhtikuussa eli ko. vuodon jälkeen, mutta vaihdoin nyt sitten uudestaan.)

Media ehti edelle tiedotuksessa.

Lainaus käyttäjältä: Adalmina - toukokuu 24, 2014, 01:56:36
Jahas ja mitenkähän sen salasanan saa vaihdettua

My ebay -> Account -> Personal information -> Password (edit)

tokkopahka

Itse onnistuin vaihtaa salasanan vasta jenkkien puolella kun briteissä ei päässyt mihinkään  ::)
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Merineiti

Onko huuto.netille omaa tällaista ketjua? Kun huomasin, ettei nykyään ilman maksettua huutoplussaa pysty edes muokkaamaan ilmoituksen tietoja (esim hintaa madaltaa). Pitää sulkea ja ilmoittaa uudelleen jos haluaa tämän tehdä.

Sen lisäksi mitkään kohteet ei tunnu saavan juurikaan katseluita, mikä ei voi johtua pelkästään "lamasta", sillä a) kyllähän ihmiset silti ikkunashoppailee, eli katsojia luulisi olevan vaikkei huutoja tulisi b) ennen muinoin katseluita tuli paljon, onkohan huuto.net aikoinaan maksanut hakukoneille, tai ylipäänsään tehnyt jotain, jotta hakukoneet löytäisi sen  ja nyt ei enää viitsi, vaikka rahastaa kyllä omia asiakkaitaan?

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

DarkJedi

Yksi ongelma ainakin minusta huuto. netissä on se että samat tavarat pyörii siellä huudettavina "vuodesta toiseen" ja uudet ja ehkä mielenkiintoisetkin jutut sitten hukkuu massaan. Kun laittaa tarkennettuun hakuun leluihin barbiet ja muut muotinuket ja nukenvaatteet ja tavarat sekä hakusanaksi barbi* (eli hakee otsikoita barbi, barbin, barbie, barbien,....) tulee sivutolkulla samoja vaatteita, kenkäsettejä, nukkeja ja jotain Baby Bornin vaatteita jotka siellä on pyörineet iät ajat. En oikein enää edes jaksa selailla, minulla on muutama tietty myyjä (mm. pari foorumilaista) vahdeissa joista katson sitten mahdollisesti kiinnostavat jutut.

Kun itse olen myynyt (muutakin kuin nukkeja) katsojia on kyllä paljonkin mutta huudot harvassa.

Merineiti

...ja nyt sitten näin päin... eli vihdoin sain myyntiin ensimmäisen ebay tuotteen.
Sama huutaja jätti kaksi tarjousta, voittava sillä hetkellä huimat 1.50 dollaria, ja parin päivän päästä viestiä, ettei haluakaan, peru huuto.
no ei ole hirveästi varaa uutena käyttäjänä saada negatiivista palautetta euron takia, vaikkei mitään väärää ole itse tehnyt. Huutaja vain ei lukenut kohteen otsikkoa, sen lyhyttä kuvausta, pidennettyä kuvausta tai katsonut ilmeisesti kuvaakaan... hyvin onnistui silti kaksi huutoa tekemään...

no joo, peruin suosiolla ja käyttäjä estolistalle, mutta onko tuollainen kuinka yleistä? Myyttekö ylipäänsä ebayssa?
Pitää vissiin alkaa harkita facebookiin paluuta pelkästään kirppisryhmien takia...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Letizia

Hmm.

Eräässä minua kiinnostavassa kohteessa myyjä on kohteen tiedoissa teknisesti ottaen määritellyt, että "Shipping to: United States", mutta sanalisessa kuvauksessa ilmoittaa että "For international shipping please ask." Kysyin myyjältä, että onko hän suostuvainen lähettämään Suomeen ja paljonko postitus maksaa, ja hän vastasi että kyllä onnistuu ja kertoi postikulut.

Mietin nyt, että antaako Ebay tehdä tarjouksen kohteeseen, kun järjestelmä luulee että myyjä ei lähetä siihen maahan, jossa minä olen. Kyseessä on siis huutokauppa, joka umpeutuu muutaman päivän päästä, enkä haluaisi tehdä tarjousta ihan vielä. Jos kuitenkin yritän tehdä tarjousta vasta viime hetkellä, niin onkohan mahdollista, että ruudulle lävähtää jotakin sellaista kuin This seller doesn't offer shipping options to your location. Please contact the seller to request a total.... enkä pystykään huutamaan?

Tähän vaiheeseen ainakin pääsee vielä normaalisti eikä valita mitään.



Onko muilla kokemuksia vastaavasta?