eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Marianne

#210
Ärsyttää... Sain maanantaina "kaupaksi" yhden OOAK-nuken eBayssä. Joku amerikkalainen voitti sen, eikä ole vieläkään maksanut! EBay-lain mukaan mulla olisi jo oikeus tehdä ilmoitus maksamattomasta ostajasta, mutta annan sille vielä iltaan asti aikaa, jolloin on kulunut tasan kolme vuorokautta kaupan päättymisestä. Mun listauksessa lukee, että annan sen kolme päivää maksuaikaa. Lähetin laskun ostajalle heti huutokaupan päättymisen jälkeen. Seuraavana aamuna se oli lähettänyt mulle viestin, jossa pyysi halvempaa postitusta. Vastasin, että ainut halvempi postitustapa olisi Economy, joka ei tarjoa jäljitystä ja siksi en sitä käytä.  Mun listauksessa lukee selkeästi että käytän Priorityä tai Expressiä ja perin oikean postikulun. Priority Amerikkaan maksaa noin 47 dollaria. Se on kai sitten liikaa sille ostajalle. Suunnilleen saman verran se kyllä maksaa Amerikasta tännekin, joten en ymmärrä mikä sen ongelma on... Varsinkin kun saisi vielä mun kaikkien aikojen halvimman OOAK-FR-nuken, joten mähän en saa siitä maalauksesta mitään palkkiota.  :gonna-cry: Mutta halusin kuitenkin saada nuken kaupaksi, joten laitoin alhaisen hinnan.  ::) Katsoin jälkikäteen ostajan feedbackin tarkemmin. Se on ollut eBayssä vasta puoli vuotta, pelkästään ostajana ja maksanut nopeasti, joten hirveästi kehuvia kommentteja löytyy... Ja sitten on yksi kommentti ihan viime kuulta, jonka mukaan tää ostaja ei maksanut ostostaan.  :naamakämmen:

Nyt en sitten tiedä, että jos mä joudun raportoimaan siitä eBaylle, niin pystyykö se antamaan mulle negatiivisen palautteen ihan sen takia? Vai poistaisiko eBay sen palautteen sitten? Sillä toisella myyjällä ei näy feedback-listalla mitään tältä ostajalta, joten se on joko poistettu tai ei ole laitettu ollenkaan. Kunpa tietäisin mitä tässä nyt uskaltaa tehdä. Aion kuitenkin tänään vielä ihan kiltisti pyytää sitä maksamaan. Mutta huomenna pitää tehdä asialle jotain jos se ei vastaa mitään.


Laitoin sille nyt uuden laskun ja tällaisen tekstin saatteeksi:

Hi again, this is your second invoice, as I'm still waiting for your payment. I'm charging actual shipping to the United States. The cheapest shipping option with tracking is Priority, which is going to cost me $46.90. I only use Priority and EMS, which you know if you read my listing text. I pack carefully, and you have bid on my cheapest OOAK FR doll ever, so this is a bargain for you. Please let me know as soon as possible if there is any problem that prevents you from paying. Thank you.


Ja lähetin sille vielä erikseen tällaisen viestin:

Hi again,

I sent you another invoice, as I still have not received your payment. Please know that I charge actual shipping for Priority. I can't take the risk and send the doll with a cheaper shipping option that doesn't have tracking. Hopefully you read the full listing text before bidding, because I have all the terms and conditions explained there. I have no control over the shipping charges, and all my other customers have accepted them. I just sent a doll to Japan last week, and it cost more than it costs to the United States. The doll you bid on also happens to be the cheapest of my one of a kind FR dolls I've sold so far, so it's a bargain for you. I was hoping to get this doll shipped this week, so please pay today, and she will be shipped tomorrow on Friday.

Thank you, and have a nice day.


Nyt jos ei tule maksua, niin...  :whip:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Marianne

#211
Luin eBayn sääntöjä vähän tarkemmin ja sain selville, että jos raportoi maksamattomasta ostajasta niin sen mahdollinen negatiivinen palaute blockataan. Huh, mikä helpotus!  :chuckle: Nyt itse asiassa toivonkin ettei se maksa. En mä sellaiselle henkilölle halua myydä. Nytkin se vaan ostelee lisää tavaraa ihan koko ajan.  :naamakämmen:

Blockaan sen ihan takuuvarmasti kunhan tää sotku selviää, ettei se voi tehdä tätä mulle uudestaan.  ::)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Marianne

#212
Hohhoijaa...  ::)


Ilmoitin eilen illalla eBaylle että ostaja ei ole maksanut. Nyt se sitten maksoi viimein yöllä, ja lisäksi sain eBay-viestin jossa mua vaadittiin lähettämään nukke jollekin toiselle Ukrainaan.  :naamakämmen: Se lähetti mulle eBay-viestissä kuvan jossa on ukrainalainen osoite kirjoitettu käsin lapulle, ja sinne olis muka pitänyt lähettää. Ilmoitin, että lähetän siihen amerikkalaiseen osoitteen jonka PayPal mulle antoi, koska muuten multa menisi kaikki eBayn antama suoja. Siellä ei kuulemma ole ketään vastaanottomassa... Siis häh?  :shock: No ei sitten. Palautin rahat, ja toivon mukaan pääsin nyt siitä eroon. Siis niistä. PayPalin antama sähköpostiosoite kuuluu näköjään sille jolle mun olisi pitänyt postittaa nukke Ukrainaan, ja joka maksoi nukesta. Mutta postitusosoite taas kuuluu sille, jonka ainakin piti olla amerikassa ja joka sen nuken osti. Sekavaa, vai mitä?  :faint:

Pitää laittaa vieläkin tarkemmat säännöt listaukseen jos vielä myyn eBayssä, kun ei kaikki näköjään ymmärrä sääntöjä.

Toivon mukaan se ostaja ei nyt anna mulle negatiivista palautetta tän takia. En itse aio antaa sille mitään palautetta. Paitsi jos siltä tulee negaa, niin vastaan samalla mitalla. Vaikkakin mun palaute näkyisi silti vihreänä, koska myyjät ei voi antaa eBayssä negatiivista palautetta.  ::)

Lähetin siitä ostajasta kuitenkin raportin eBaylle, jossa ilmoitin että ostaja esitti kohtuuttomia vaatimuksia kun vaati lähettämään toiseen osoitteen. Tää on ihan sääntöjen mukaista, ja ostaja ei saa tietää mun raportista.  :devil: Jos siitä tehdään paljon tuollaisia raportteja, niin eBay rajoittaa sen ostoja.

Se sai myös kunnian päästä ensimmäisenä mun bannilistalle, joten ei voi enää ostella mun nukkeja.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Marianne

Hahhah!

Puhuin sen ostajan antamaan mulle positiivista palautetta vaikkei kauppoja tullutkaan. Ja sain eBayn palauttamaan myyntimaksut.  :aplause: Nyt se ostaja/huutaja luulee, että mä aion listata sen nuken eBayn ulkopuolella ja ilmoittaa sille kun nukke on taas myynnissä. Kyllä aionkin myydä, mutta en ota enää mitään yhteyttä tuohon ihmiseen.  :blaah:  :devil: :wave:


Koko viikko on pitänyt tuota stressata. Että myyminenkin voi olla näin vaikeaa eBayssä, jos ostaminenkin.  ::)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tipitii

Lainaus käyttäjältä: Aurora - marraskuu 08, 2013, 16:58:37
Koko viikko on pitänyt tuota stressata. Että myyminenkin voi olla näin vaikeaa eBayssä, jos ostaminenkin.  ::)

Kyllä on ollut varmasti inha kokemus kaikkien noiden kiemuroiden kanssa.
Onneksi sait päättymään hyvään lopputulokseen  :smiley:

Milo

Hyvä että toi episodi päättyi noin onnellisesti. Ärsyttää että tollaset mädät omenat pilaa muiden Ebayn osto- ja myyntikokemukset.
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

MarjaanaS

Onko muilla kokemusta Ebayn Buy it Now-toiminnon muuttumisesta? Olen tänään ollut ihan ihmeissäni, kun se näyttää muuttuneen ihan erilaiseksi. Sillä tavalla ostettu tavara, tässä tapauksessa nukke, pitäisi mennä saman tien maksamaan, jotta sen varmasti saa. Mutta kun olen huutamassa samalta myyjältä muutakin, en tietenkään ryntää mitään maksamaan ennen kuin saan yhteishinnan ja yhden postimaksun kaikelle. En tykkää yhtään.

Milia C

 :Look_Up: muistaakseni Jenkkien ebayn puolella saa odoteltua invoicen.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Letizia

On nyt muuten pakko panna kuva tästä pakkaamisen riemuvoitosta...

Tässä hillittömässä boksissa saapui PAKETISTAAN AVATTU Pop Life Barbie. Kun menin hakemaan, niin ajattelin että on varmaan kuplakirje joka livahtaa vaikka laukkuun, mutta myyjä oli nähnyt hyväksi panna nuken takaisin kasvihuoneenkokoiseen alkuperäispakkaukseensa, ja sitten siihen päälle yhden roskapussillisen verran mytättyjä muovipusseja ja paikallista sanomalehteä.



... ja kaikesta tästä huolimatta nukke näytti siltä että oli heilunut kasvihuoneessaan matkan aikana, koska eihän tuo ole mikään hyvä tapa pakata irrallinen nukke. -__- No, kunnossa se kuitenkin oli.

Ninni-doll

No huh! Arvaa vaan kauhistuttaako kuin iso paketti mulle on tulossa, kun siellä on 8 nukkea alkuperäisissä laatikoissaan. Ja kasareiden laatikot ei ole pienimmästä päästä.... Pitänee ottaa jätesäkki mukaan pakettia varten  :D

Adalmina

Letizian nuken myyjä on päättänyt panna kaikki roskat nuken mukaan!  :rofl:
Onneksi ei kuitenkaan tukehtunut matkalla!

Marianne

Hyvä ettei kaiken sen laatikon sisustuksen myötä unohtanut laittaa mukaan itse nukkea!  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milia C

"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Letizia

Tuli huono omatunto siitä, että minun takiani tuollainen loota on lennätetty Atlantin yli. :| Ihan sen takia ei nyt tee mieli ostaa mitään. (Vaikka ehkä hyvä niin..)

Alice

Ohhoh, onpa siinä loota. Ehkä myyjällä ei sitten ollut mitään pienempää eikä halunnut ostaa kuplakuorta  :D