eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Xara

Joo samaa mieltä. Ehdottomasti avaa se case ja jos sitten rahat palautuu, niin sen voi sulkea. Voi tosiaan olla myyjän viivytystaktiikkaa, tai sitten ei, mutta itse pelaisin varman päälle!

Milia C

Samaa mieltä minäkin. Case auki, sen voi millon tahaansa sulkea ja Paypalhan ratkaisee lopulta asian jos ei myyjä vastaa.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Letizia

Kyselisin lisäkokemuksia tuosta International Shipping Programmesta.

Itse olen käyttänyt sitä kerran, ja muuten erittäin hyvä mutta paketti tuli UPS:n kautta. Toisin sanoen lähetti soitti ja kysyi että olenko kotona, ja auto karautti pihaan. Satuin tuolloin olemaan lomalla ja kotona joten meni hyvin, mutta yleensä en todellakaan jaksaisi säätää kuriiripalvelujen kanssa. Asun 500 metrin päässä postista ja haluaisin hakea pakettini sieltä, en halua niitä tuotavan työpaikalleni enkä toisaalta hakea bussimatkan takaa jostakin teollisuusalueelta naapurikunnan puolelta.

Siksi olen sen jälkeen vältellyt International Shipping Programmea, mutta tarkoittaako se välttämättä, että paketti tulee UPS:llä? Vai onko eri toimitustapoja vaikka onkin mukana tuossa 'ohjelmassa'?

Milia C

#183
Käsittääkseni/kokemuksesta se tulee ainakin Jenkeistä aina UPS:n kautta,
nykyisin jos tulee DHL:n kautta niin se on noudettava postista.

Ei sitä kai mistää voi erikseen valita... mutta mulle kerran ainakin suoraan ehdotti puhelimessa että voisi jättää lähipostiin  :peukku: joten eiköhän sekin onnistu.

UPS ei toimita viikonloppuisin kun juuri tuolla International Shipping Programmea käyttämällä olisi minulle tulossa paketti, pitää se sumplia jotenkin...

Mie käsitin myös että tuolla tavoin UPS tai joku käy hakemassa sen paketin myös siltä myyjältä niin myyjän ei tarvitse erikseen lähteä postiin...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Letizia

Okei, kiitos tiedosta. Ehkä yritän vältellä edelleen mutta sumplin sitten jos on pakko. x)

Adalmina

Mitenkähän se mahtaa käytännössä nyt mennä tossa international shipping programmessa ja siinä kun ne tullit sun muut jutut maksetaan jo ostettaessa.
Siis toi osoite juttu? Kun nekö nyt sitten lähetetään johonkin ihan muualle ensin josta niiden postilaisten tai tullilaisten tai minkä lienee sielä ulkomailla pitäis vaihtaa pakettiin oikea osoite tänne suomeen?
Kun huomasin nukkeostoksen maksettuani ja "kuitin" saatuani että osoite oli jotain ihan muuta kun ees tänne suomeen. Laitoin sitten myyjälle hädissäni viestiä erittäin heikolla englannilla että siihen oli jotenkin muuttunut väärä osoite  :whaddado:
No vastauksena tuli että oli lähettänyt kuitenkin siihen väärään osoitteeseen ja toivoi että niillä sielä jakelukeskuksessa olis oikea osoite.

Siis noinko se toimii että ne lähetetään eka palveluntarjoajalle vai mille lie, jotka sitten vaihtaa siihen oikean osoitteen?
Ihan pihalla taas kerran täälä yks  :naamakämmen:

Kerran on tullut nukke ton kautta ja silloin ihmettelin kun myyjä kyseli että lähetetäänkö suomeen vai johonkin intokiinaan.
....no jännityksellä ja kauhun sekaisin tuntein jään odottamaan tuleeko postia...ikinä!

Letizia

Adalmina: Ainakin minulla (silloin kerran kun tuota palvelua käytin) näkyi kuitissa ja joka paikassa vain oma osoite. Kuulostaa omituiselta!

Ivla

Lainaus käyttäjältä: Letizia - syyskuu 22, 2013, 18:18:54
Adalmina: Ainakin minulla (silloin kerran kun tuota palvelua käytin) näkyi kuitissa ja joka paikassa vain oma osoite. Kuulostaa omituiselta!

Minulla on nyt ensimmäinen paketti tulossa tuon kautta, ja pelkkä oma osoite näkyy seurantatiedoissa.  :Look_Up: Sen sijaan puhelinnumeron kohdalla on väärä numero, ja mietin miten se vaikuttaa paketin vastaanottamiseen. Miten Letizia sait tiedot paketin saapumisesta?

Letizia

Lainaus käyttäjältä: Ivla - syyskuu 22, 2013, 18:38:21
Lainaus käyttäjältä: Letizia - syyskuu 22, 2013, 18:18:54
Adalmina: Ainakin minulla (silloin kerran kun tuota palvelua käytin) näkyi kuitissa ja joka paikassa vain oma osoite. Kuulostaa omituiselta!

Minulla on nyt ensimmäinen paketti tulossa tuon kautta, ja pelkkä oma osoite näkyy seurantatiedoissa.  :Look_Up: Sen sijaan puhelinnumeron kohdalla on väärä numero, ja mietin miten se vaikuttaa paketin vastaanottamiseen. Miten Letizia sait tiedot paketin saapumisesta?

Puhelimitse sain tiedon. Lähetti soitti minulle siinä vaiheessa, kun oli jo nurkan takana, ja kysyi että sopiikos tulla tuomaan tämä paketti nyt heti... En tiedä, miten olisi toimittu jos ei olisi sopinut tai jos minua ei olisi saanut langan päähän.

Seurannasta olin kyllä katsonut paketin kulkua ja päätellyt, että noina päivinä se oli tulossa, joten soitto ei ollut ihan yllätys.

Adalmina

Voi hitsi! Mitenköhän tässäkin käy  :neurotic:
Kaikissa ebay ja paypal osoite tiedoissa näkyy oma osoite joten mä en tajuu miten siihen voi itekseen vaihtua joku intokiinan osoite. Onko toi bitney bowles (tai ainaki sinnepäin oleva sana) tohon international shipping programmeen kuuluva juttu? Koska paypalilla näkyy ostoksen osa rahoista menneen suoraan sinne. 

Marianne

#190
Joo, Pitney Bowes on joku siihen ohjelmaan liittyvä yritys. Pitney Bowesille näkyy menevän ne tulliverot jos niitä tulee sekä suurin osa postikuluista. Myyjälle näkyy menevän vain tuotteen hinta ja Amerikan sisäiset postikulut, niin kuin pitääkin. Mä tilasin viime viikolla peräti kolme pakettia sillä International Shipping Programmella. En ole ennen käyttänyt sitä, joten jännityksellä odotan miten tässä käy.  :shuting-up: Yhdessä näistä mun paketeista oli vissiin väärät tiedot, joten se palautui myyjälle, joka lupasi lähettää sen mulle uudestaan.  :neurotic:


Kun maksaa ostoksen joka lähetetään tuolla ohjelmalla, niin PayPalissä näkyy kaksi maksutapahtumaa. Toinen on itse tuotteesta ja sen Amerikan postikuluista (jos tilaat sieltä) ja toinen on Pitney Bowesille tulliverosta (jos sitä on) sekä postikuluista Suomeen. Näin mä sen käsitän. Sähköpostiin tulleen kuitin otsikkona on 'Receipt for your purchase at eBay Inc', ja viestissä lukee mulla näin:



Mun nimi
1850 Airport Exchange Blvd #200
Erlanger, KY 41018-3193
United States

Order 1: Transaction ID: PayPalin transaktionumero

Alla maksutapahtuma eli import charges ja suurin osa postikuluista, eli postikulut Suomeen edellä mainitusta osoitteesta.



Order 2: Transaction ID: PayPalin transaktionumero

Alla tuotekuvaus hintoineen Amerikan sisäisen postikulun kera.


PayPalissä noi näkyy siis erillisinä maksutapahtumina, ja siinä maksutapahtumassa jossa on tuotteen hinta ja Amerikan sisäiset postikulut, on myös mun kokonainen osoite. Toivottavasti tämä selventää hieman. PayPalissä näkyy myös jäljitysnumeron yhteydessä kuljetusfirma eli carrier, ja mulla se on USPS.  :peukku:

Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

Lainaus käyttäjältä: Letizia - syyskuu 22, 2013, 18:54:08
Puhelimitse sain tiedon. Lähetti soitti minulle siinä vaiheessa, kun oli jo nurkan takana, ja kysyi että sopiikos tulla tuomaan tämä paketti nyt heti... En tiedä, miten olisi toimittu jos ei olisi sopinut tai jos minua ei olisi saanut langan päähän.

Tää ei nyt liity Ebayhin, mutta ite aikanaan tilasin firmalle tavaraa Saksasta, joka tuli UPS:n välityksellä, ja ne toimittajat oli tosi joviaaleja.
Kerran olin kylillä miehen työpaikalla käymäs, ku kuski soitti, ja suostui tipauttaan mulle siihen kadun varteen kun neuvoin missä olen, ja sekin oli keskustan liepeillä.
Pari kertaa tais jättää mulle kotiin ilman kuittausta, mun riskillä tietty, postilaatikkoon ja peräkärryn pressun alle...  :blush:
Sit muistan että sinne sai antaa vaihtoehtoisen toimitusosoitteen jos ei ole ite kotona, ja annoin äitini osoitteen, ja kerran tais jäädä sinnekin paketti. (En nyt ees muista oliko kotona vai jätettiinkö kuistille).
Ja sit viimeinen vaihtoehto olis ollut hakea ite Tampereelta UPS:n varastolta, koska toista kertaa ne ei tosiaan jakelua tee, mutta näiden vaihtoehtojen tiimoilta ei mun tätä koskaan tarvinnu tehdä.
sometimes being invisible has it's advantage

Milia C

En saanu muuten edes soittoa, olivat jättäneet suoraan isompaan postilaatikoon.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Satumaa

Uiks! Aina niiden pitäis soittaa, kun kuitenki kait vastuu perilletulosta siirtyy asiakkaalle jos antaa luvan jättää vaik ei oo kotona.  :neurotic: (En tiedä miten ne sit kuittaa siihen sähköiseen koneeseensa; varmaan vaan omalla allekirjoituksella asiakkaan puolesta). Kukas sit korvaa jos häviää ja on jätetty luvatta...?
Mäkin nyt muistelen kyllä, että jättiköhän mullekin joskus laatikkoon ilman lupaa suoraan...?Jos oli joku sama kuski joka sai aiemmin multa luvan..Hämärä muistikuva... Mä otin kuitenki ison riskin silloin kun annoin oikeesti jättää, kun mulle tuli firmalle koruja joita saatto olla jokusen satasen edestä.
sometimes being invisible has it's advantage

Milia C

#194
 :Look_Up: Sepä se kun en ole mitään kuulunut mutta kaipa ne on sen on sitten kuitenkin tuttu jakaja ollut(?)... kuin joskus sovittiin postinkantajan kanssa, että pitää olla paketeille isompi laatikko (eivät tuo pihalle sitä pakettia jos/kun ei olla kumpikaan kotona muttei niitä tartteis aina takaisin postiinkaan viedä.) Joskus jos jakaja vaihtuu niin se jättää aina lappusen että on liian iso postilaatikkoon vaikka se on siinä tavallisen vieressä... tuolleen tietysti sitä ei ainakaan kukaan vie. Luulin vaan että UPS on oma kuriiri mutta toisaalta kun seurasin sitä niin UPS ilmoituksessa oli että asuu paikkakunnalle jonne ei toimiteta päivittäin toimituksia => siirtynyt ilmeisesti Itellan toimitettavaksi. Samoin nykyisin DHL:llä eli meille jatkaavat sitten ihan Itellan kautta.

Nyt sitten virallisesti mie asun niin korvessa etteivät tuo tänne asti vaan lähtee Itellan jakeluun, joiden on pakko se päivittäisposti jakaa... :P
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-