eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

harakka

Olipa ikävä myyjä, onneksi en ole moiseen törmännyt. Hyvä kuitenkin, ettet kuunnellut myyjän keuhkoamista ja sait jotain hyvitystä Paypalista.

Milo

Vieläkin kieltämättä kirvelee tuo huono kohtelu. Mietin edelleen, että onks se myyjä vaan ite sekoillu ja luulee edelleen että häneltä on mennyt se hyvitys kahteen kertaan, kun näin vaan kivenkovaan väittää. Mutta miksi se sitten ei voi keskustella normaalisti, kun ehdotin sille alussa että palautan ylimääräisen hyvityksen, jota ei siis todellakaan mulle edes tullut?

Jouduin antaa sille negatiiviset palautteet mutta toinen niistä oli poistettu. Ei, en ruvennu solvaamaan vaan kuulemma Ebay-casesta ei saanut mainita palautteessa! En tiedä sitten miksi se myyjä sai mainita jälleen vastapalautteessaan että minä olen saanut kaksi kertaa hyvityksen - eiks sekin ole Ebay-caseen liittyvää? Mut se oli tietty ite ilmoittanut siitä mun palautteesta Ebaylle... Eli ehkä mun pitäisi ilmoittaa taas sen vastineesta?

Se myyjä mainostaa itseaan luotettavana ja asiakaspalvelualttiina ja sillä on tuhansia positiivisia palautteita, joten en edelleenkään ymmärrä miten se voi skitsota noin. Jotakin ehkä siitä kertoo se että ainakin aiemmin sen profiilissa oli kohtaan 'What do you collect?' vastattu: 'MONEY'!
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Letizia

Olen huomannut (onneksi ei ole sattunut ebayssä omalle kohdalle), että moni myyjä on tosi huomaavainen ja palvelualtis niin kauan kuin kaikki menee hyvin - mutta vain niin kauan. Jotkut eivät kai vain osaa käsitellä riita/ongelmatilanteita järjellisesti vaan heti ruvetaan mesoamaan. Ikävä kyllä se usein ilmenee sentyyppisissä tilanteissa kuin nettikaupanteko... Paha maku noista jää.


Minä taas taivastelen yhtä myyjää, joka laittoi mulle ainakin neljä viestiä ennen kuin sai lopulta nuken matkaan, vaikka minusta asiassa ei ollut mitään epäselvää. Kohteessa oli selvästi ilmoitettu postikulut, ainoana vaihtoehtona First Class, joka sopi minulle hyvin. Ostin ja maksoin. Sitten myyjä alkaa pommittaa minua viesteillä siitä, että a) ymmärränkö varmasti, että First Classissa EI ole trackingia EIKÄ vakuutusta, b) myyjä EI ole vastuussa siitä, jos paketti häviää/varastetaan/kolhiintuu, ja EN voi tulla vaatimaan rahojen palautusta, c) paketti VOI joutua tulliin ja myyjä EI ole vastuussa tullimaksuista...

Joo. Kyseessä 18 dollarin nukke. No, nyt se on kuitenkin matkalla. Ehkä myyjä oli vain kokematon myymään ulkomaille ja siksi ylivarovainen. Ei käy kateeksi niitäkään myyjiä, jotka saavat negapalautetta idiooteilta siksi, että paketti meni tulliin.

Vähän vain tulee sellainen olo, että aikooko se nyt tahallaan heittää mun paketin mereen. :D

Milo

Letizia, ainakin tuollainen neurootikko on parempi kuin toi mun pirttihirmu  :tongue:
Mutta silti, missä on kaikki normaalit, fiksut myyjät!?  :D
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Aliisa

Argh, taas odotan yhtä vaatelottia USA:sta, jonka maksoin jo 29.07.2013. First classina sanoi lähettävänsä ja siihen oli merkitty, että takaraja saapumiselle on 25.08.2013. Nyt kun ei ole vieläkään kuulunut, niin laitoin myyjälle viestin. Myyjän ilmoituksessa oli, että postittaa kirjekuoressa, ellei maksa isoa ekstramäärää pakettia varten. Sanoin, että jos se laittaisi tulemaan kuplamuovikuoressa. Toivottavasti laittoi. Nimittäin jos se lähti jossain paperikuoressa, niin se on kyllä riekaleina ennenkuin tänne asti ennättää. ::) Ärsyttää muutenkin hirveesti myyjät, jotka lähettää ulkomaille paperikuoressa jotain painavaa. Ja sit eivät laita edes yhtä teipinpalaa pitämään kuoren läppää kiinni. :-\ Muutama kerta tullut ihan riekaleinen kirje, ei olis tarvinu kun enää yhden kolhun, niin tavarat olis tipahtaneet läpi kuoresta.

Tipitii

Saattaapi olla niin että nuo myyjät on vaan laiskoja postittajia  :D

Mulle tuli tänään nukkepaketti First Classina - oli postitettu 6 päivää sitten - supernopeaa  :smiley:
Huonot pakkaajat on riesa - onneksi valtaosa pakkaa tavarat hyvin.

Letizia

Juu, ehdottomasti otan mieluummin ylivarovaisen tapaukseni kuin asiattoman räyhääjän tai leväperäisen pakkaajan. :)

Täytyy kyllä sanoa, että melkein kaikki kokemukset ovat olleet ehdottoman positiivisia. Ehkä on käynyt hyvä tuuri, mutta koskaan en ole joutunut jättämään negatiivista tai neutraalia palautetta. Mikään ei ole jäänyt tulematta, vaikka kerran meinasi usko loppua. Pari kuukautta matkalla viipynyt lähetys ei tosin onneksi ollut nukke vaan gradukirjallisuutta. :D

Puhumatta paras, tällä hetkellä yksi paketti jumittaa lähipostissani ilmeisesti jossain määrin hukassa. Eiköhän se sieltä kuitenkin vielä löydy, kun on sinne asti päässyt.

Letizia

Pitänee päivittää tänne sen verran, että sekä postin pimittämä että neurootikon lähettämä ovat tulleet onnellisesti perille. :)

Dovahkiin

Lainaus käyttäjältä: Letizia - elokuu 24, 2013, 20:19:30
Olen huomannut (onneksi ei ole sattunut ebayssä omalle kohdalle), että moni myyjä on tosi huomaavainen ja palvelualtis niin kauan kuin kaikki menee hyvin - mutta vain niin kauan. Jotkut eivät kai vain osaa käsitellä riita/ongelmatilanteita järjellisesti vaan heti ruvetaan mesoamaan. Ikävä kyllä se usein ilmenee sentyyppisissä tilanteissa kuin nettikaupanteko... Paha maku noista jää.

Itselleni kävi jokin aika sitten juuri näin. Tilasin kerralla useamman nuken eri myyjiltä ja ihmettelin kun yhtä nukkea lukuunottamatta kaikki olivat tulleet perille noin kolme viikkoa aiemmin. Kyselin nukkea sitten myyjältä ja tämä kehotti oddottamaan vielä muutaman viikon.
Hieman yli kaksi kuukautta nuken tilaamisesta otin jälleen yhteyttä myyjään, eikä tältä meinannut saada vastausta millään. Hän antoi minulle paketin seurantakoodin viiden päivän odottamisen jälkeen eikä kyseisestä paketista ollut mitään merkintää Itellan rekisterissä, kun soitin sinne ja yritin selvittää tilannetta.
Otin jälleen yhteyttä myyjään ja kysyin lisätietoja lähetysajankohdasta yms. Taas sain odottaa usean päivän jonka jälkeen sain tylyn viestin, että paketti palautui hänelle koska minä en ollut hakenut sitä postista ja että hän palauttaa 40% nuken hinnasta. Ilmoitin, että tahdon kuvat paketista ja kerroin ettei koko paketti ole Suomessa Itellan mukaan käynytkään ja ehdotin nuken uudelleenlähettämistä niin, että maksaisimme puoliksi postikulut. Tämä ei hänelle käynyt. Loput myyjän vastauksista olivat todella tylyjä ja lyhyitä ja lupauksista huolimatta hän ei ikinä lähettänyt minulle kuvia palautuneesta paketista. Avasin sitten Casen eBayn asiakaspalveluun ja kerroin tapauksesta, mutta he päättivät puoltaa myyjää enkä koskaan saanut edes sitä 40% hinnasta takaisin. Onneksi nukke maksoi vain 25€, mutta jäi todella paha maku suuhun ja olen pitänyt tapauksen jälkeen taukoa eBaystä.

Aliisa

#174
:Look_Up: Voi ei, tuossa kävi tosi kurjasti. :eieieiei: Yleensä eBay on aina ostajan puolella. Olisikohan myyjä laittanut jotain väärennettyjä "todisteita" paketin Suomi-vierailusta. Tosi inhottavia tuollaiset myyjät.

Milo

Huh tosi inhottava tapaus Dovahkiinilla. Ihme ettei Ebay ottanut huomioon sun näkökulmaa asiasta. Olis kannattanut varmaan heti avata se keissi, sillä Ebay ei tiedä mitä te ootte viestitelly sitä ennen ja miten asia on edennyt. Mulla tuli kanssa ton viimeisimmän kokemukseni jälkeen sellanen fiilis etten osta Ebaystä mitään lähiaikoina. Oon ostanut ehkä 10 nukkea sieltä vuoden sisällä ja kolme myyjää on yrittänyt huijata muodossa tai toisessa, joten ei oo ollut onni myöten.
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Aliisa

Mulla on kans mennyt vähän maku noihin eBay-kauppoihin. :blaah: Ongelmia on ollut vähän väliä, melkein jokaisessa kaupanteossa jotain. Yhtä vaatelottia oon odottanut jo kuukauden eikä ole kuulunut vieläkään. Myyjä lupasi palauttaa rahat, jos tavara ei tule. Laitoin eilen sille viestiä, että palauttais rahat. Huomasin, että tänään onkin jo viimeinen päivä avata case. Nyt en tiedä pitäskö avata case vai ei.

Ja sit yks toinen tapaus myös epäilyttää tosi paljon. Myyjä laittoi tilinumeronsa kolme kertaa väärin ja sit lopulta, kun tilinumero näytti olevan OK niin maksoin rahat. Laitoin viestiä, että ilmoittaa mulle seurantakoodin, kun paketti on postissa. Noh, siitä on jo yli viikko aikaa ja myyjä on vaan kadonnut. Oon laittanut jo kaks viestiä, mutta mitään ei kuulu. Rahatkin on kadonneet tililtä. ::) Laitoin sille vielä, että maksan postimaksua sen verran, että voi lähettää seurantakoodin kanssa. Saa nyt nähdä miten tässäkin käy.

Milia C

#177
Myös jos käytte Show and Sell Site-sivuston kautta ostamassa niin kannattaa olla erittäin varovainen ja suosikaa tuttuja myyjiä (mielellään sellainen jolla on jonkin foorumin tai Ebayn kautta suositukset) tuokaan tosin ei takaa kaikkea. Show and Sell sitella luuraisi huijari Britanniasta mutta sitten Briteissä asuvalle sanoi olevansa Jenkeissä. Huijasi monelta samalla nukella rahaa onneksi PayPal on yleensä näissä ostajan puolella... myös jos nukke on kovin suosittu muttei se näy myytynä ja koko ajan on myynnissä, voi kyseessä olla huijari. Lypsää ja lupailee mahdolisimman monelle kunnes joku ilmoittaa ylläpitäjälle ja Paypalille tällaiset huijarit! Henkilöllä oli kuitenkin todella hyvä palaute ja uskaltauduin minäkin ostamaan kun viimeksi oli Suomeen menny ongelmitta ja pelkkää postiivista palautetta, jossain vaiheessa nälköjään rahapula sen verran kova että käänsi kelkkansa. Menetti maineensa ja kai PayPal jotenkin lunastaa ne rahat siltä?

Tietysti voi olla kyseessä myös henkilöllisyyden varkaus, että joku on esiintynyt tuona henkilönä... mistä sitä tietää...  :-\  ::) ONNEKSI tarpeeksi moni ilmoitti ylläpidolle ja Paypalille tuosta. Clubilla peloiltiin myös ettei kannata ilmoittaa ylläpidolle koska ne muka bannaa sitten sen ilmoittajan? Just  ::) Ei ollut saanut bannia vaan toivottavasti rosvo jää lopulta kiinni jos tuolle tielle nyt lähti...
Todella ikävää jos joku käyttää hyväkseen tuota PayPaliakin olipa myyjä tai ostaja ;P Tuollaisen kokemukset syö kyllä tätä harrastusta...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Aliisa

Olikos se, että case täytyy avata takarajaan mennessä tai muuten ostajalla ei ole enää mitään suojaa? Myyjä laittoi viikko sitten viestin, että jos tavarat ei tule niin maksaa mulle rahat takaisin. Laitoin eilen sille viestin, että maksatko rahat takasin, ei ole vielä vastannut. Tänään sit huomasin et tänään onkin viiminen päivä mahdollista avata case. En ole ikinä avannut casea. Pitäskö se case nyt kuitenkin avata? Vai onko siitä casen avaamisesta jotain haittaa myyjälle? Jos myyjä katoaiskin rahojeni kans, en sais niitä koskaan takaisin. Myyjällä on kyllä yli 9000 palautetta ja 100% postitiivisia, eli en usko että huijaisi. Mut ilmeisesti myös palautteen anto ei enää myyjälle onnistu, jos en nyt tänään avaa casea.

Vivi

Kantsii avata se case. Ei siitä muuta haittaa oo, kuin ehkä myyjän mielipaha, jos se oli oikeesti ajatellutkin palauttaa rahat. Jos se taas aatteli vetkuttaa ja oottaa, että aika menee umpeen, ni ehkä toi saa siihen vauhtia. Siehän voit sit sulkea casen, kun myyjä on palauttanut rahat, (jos se tekee sen ihan oma-aloitteisesti), mutta ei missään nimessä ennen sitä.
If it makes you happy...