eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Vivi

Hienoa Milo, että asia ratkesi noin! Miunkin vaatimus rahojen palauttamisesta meni läpi mukisematta. Sain hyvityksen koko summasta.  :peukku:
If it makes you happy...

Milo

Lainaus käyttäjältä: Vivi - elokuu 10, 2013, 19:53:43
Hienoa Milo, että asia ratkesi noin! Miunkin vaatimus rahojen palauttamisesta meni läpi mukisematta. Sain hyvityksen koko summasta.  :peukku:

Hyvä me! :dance-to-the-groooowe:
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Ivla

Ei ihan suoraan liity vain eBayhyn, mutta mikä on hitain First Class International Mail -lähetys, joka teille on saapunut USA:sta? Olen hyvin huolissani, koska seurantakoodi (joka toimii vain niin kauan kuin tuote in USA:ssa) sanoo näin USPS:n sivuilla:

"Processed through USPS Sort Facility

Your item was processed through and left our JAMAICA, NY 11430 facility on August 2, 2013 at 11:08 am. The item is currently in transit to the destination. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later."

Voikohan paketilla oikeasti mennä noin kauan?  :-\ Hieman huolestuttaa, koska meidän postinjakaja on joskus vienyt minun maksikirjeitäni naapuriin, ja minulle on kerran tullut sellainen "sinulle on suuri kirje"-lappunen, jossa oli minun nimeni ja osoitteeni, mutta kun menin hakemaan sitä postista, oli paketissa selvästi jonkun toisen nimi ja osoite. Huomasin asian, kun astuin postin ovesta ulos, ja palasin heti palauttamaan, mutta kaikki eivät välttämättä niin tee  :eieieiei:

Marianne

#153
Mä en ole usein tilannut First Classinä, mutta tänään tuli yksi paketti sillä konstilla, ja se on lähetetty 1.8. Vielä on toinen paketti tulossa samalta myyjältä, joka lähetettiin seuraavana päivänä, eli kyllä mä sitä tällä viikolla odotan saapuvaksi. Mutta sitten ne jäljitysnumerot mitkä sain paketteihin eivät toimi millään sivustolla... First Classillähän ei ole jäljitystä, niin en sitten tiedä mitä koodeja ne oli mitkä mä sain.  :chuckle: Yleensä tilaan Priorityllä, kun siihen saa ainakin sen tullinumeron, mikä ei sekään ole varsinaisesti jäljitysnumero, vaikka toimii sellaisena. Mulle on tulossa vielä yksi paketti First Classillä myöhemmin tässä kuussa, joten ei siinä oikein muu auta kuin toivoa että sekin tulee perille.  :pleeeaaasse:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tipitii

Mulle on tullut paljon First Classina, eikä koskaan ole yksikään lähetys joutunut hukkaan.
Se koodi, jonka lähettäjät laittavat usein First Class lähetyksen tietoihin,  on sen vihreän tullilomakkeen koodi, eli ei lähetyksen seurantakoodi.

Yleensä viime aikoina First Class lähetykset tulleet jenkeistä alle kahdessa viikossa, yleensä noin 9 päivässä.
Taisi se nopein olla tässä taannoin muistaakseni 5 tai 6 päivää, eli varsin nopea.
Jos yli neljä viikkoa kestää, silloin ehkä kannattaa kysellä lähettäjältä milloin on postittanut - jos ei ole ebayhin laittanut lähetyspäivämäärää.

Kaikista kauimmin vei aikaa silloin kun oli se Islannin tulivuoren tuhkapurkaus, silloin
kesti 5stä kuuteen viikkoon First Class lähetykset, mutta kaikki tulivat kuitenkin perille  :smiley:

Jasmiina2

Toivottavasti paketti pian saapuisi Ivla! Itse ostan melkein kaikki tuotteet First Class Mailina jos vaan painon puolesta onnistuu ja myyjä suostuu lähettämään ilman tracking koodia. Ihan muutaman kerran on paketti kadonnut niin etten ole tuotetta saanut, mutta melkein aina on toiminut hyvin.

Ivla

Kiitos kommenteista ja tuesta! Mitään ei ole vieläkään kuulunut  :gonna-cry:

Marianne

#157
Mä sain tänään hakea postitoimistosta sen toisen First Classillä tulleen pakettini, joka on postitettu 2.8. Voi siis näköjään helposti mennä kaksi viikkoa tuolla postitustavalla, ainakin Amerikasta. :wink:

Sun kannattaa Ivla ottaa myyjään yhteyttä viimeistään ensi viikolla jos pakettia ei ala näkyä eikä kuulua.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Jasmiina2

Joo mullakin on usein mennyt pari viikkoa noiden First Class postitusten saapumisessa. Ei siis kannata heti hätääntyä, mutta jos ei pakettia ala kuulua niin on varmasti hyvä ottaa myyjään yhteyttä.  :smiley:

Milo

Huh-huh millanen Ebay-kokemus!  :shock:
Ostin myyjältä (nimimerkki pmshirl - VAROKAA!) kaks nukkea, jotka pyysin postittamaan yhdessä. Oon ostanut samalta myyjältä aiemminkin ja ei oo ollu mitään ongelmia, mutta nyt ne nuket oli pakattu erittäin huonosti, liian pieneen laatikkoon ja olemattomilla pehmikkeillä. No, toinen nukkelaatikko oli ihan rutussa ja toisessakin oli yksi vekki. Kunnoltaan ne oli kumminkin lähes uudenveroiset lähtiessään. Laitoin myyjälle viestiä (Ebay avasi samalla keissin, tätä taidettiin aiemmin miettiä, että avautuuko se automaattisesti) ja myyjä lupasikin 35 dollarin nukesta hyvitystä 10 $. Vastasin sille eilen illalla että ok, käy mulle.
Tänä aamuna se oli laittanut meilin, että on tehnyt jo mulle hyvityksen 10 dollarista ja mun pitää sulkea se keissi, että enkö tajua! Ebay pakottaa mut palauttamaan sen nuken omalla kustannuksella jos en sulje sitä keissiä heti jne. jne. Tosi agressiivisesti siis. No, mä menin caseen ja vastasin sinne että hyväksyn 10 $ palautuksen ja keissi voidaan sulkea. Sit se laitto entistä agressiivisemman viestin että nyt häneltä lähti toiseen kertaan se 10 $ PayPal-tililtä! Että hän ei halua tehdä mun kanssa mitään kauppaa enää, toivottavasti oon tyytyväinen itteeni, kun sain huijattua häntä. Enhän mä voinu tietää että hän on tehnyt hyvityksen, sillä se ei edes näy mun luottokortilla tai PayPal-tilillä, enkä saanut mailia PayPalista, kuten saan aina kun mulle tulee sinne maksu tai palautus. Vastasin että en ole todellakaan halunnut huijata, enkä tiennyt että näin voisi käydä. Ja että mulla ei edelleenkään vuorokauden jälkeen näy sitä hänen suoritustaan, vain se minkä Ebay teki sulkiessaan casen. Laitoin myös että miksi on niin aggrena kun tää voitas selvittää ihan ystävällisesti. Ehdotin alussa jopa että selvitetään Ebayn kanssa, josko tuplaveloitus voidaan korjata.
No, myyjä kävi entistä kovemmilla kierroksilla ja huusi isoilla kirjoimilla viesteissään ettei halua olla missään tekemisissä kanssani yms. yms. Jäi kyllä tosi paha maku suuhun, kun en tiedä edelleenkään teinkö vahingossa jotakin väärin, vai kyrsiintykö hän vaan siitä että joutui palauttamaan sen 10 $ ja halus sotkea pakkaa ja saada mut sulkemaan se keissi ilman rahavaatimusta. Näin musta nyt tuntuu koska äsken oli ihan samanlainen kokemus toisen myyjän kanssa.
Ihan hirvee kokemus, suosittelen kiertämään kyseisen myyjän kaukaa!
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Marianne

No huh!  :shock:

PayPal lähettää AINA sähköpostin kun tulee tilille rahasuoritus. Jos siis et saanut PayPaliltä sähköpostia etkä nähnyt suoritusta tililläsi, niin ei se myyjä sulle mitään lähettänyt.

En tiennytkään, että PayPal lähettää hyvityksen automaattisesti jos sulkee casen niin että ilmoittaa hyväksyvänsä hyvityksen. Mielenkiintoista.

Olipas kamala myyjä. Se kymmenen dollaria vissiin sitten kaatoi sen talouden ihan täysin, kun noin tulistui.  ::) Ja sori, mutta en voi olla nauramatta tuollaiselle myyjälle.  :rofl:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Alice

No olipahan töykeä myyjä Milolla! Onko muuten niin, että myyjät eivät enää pysty jättämään kuin positiivista palautetta ostajalle?

Marianne

On se niin. Tietysti jos on ilkeä myyjä, niin se saattaa kirjoittaa sinne kommentiksi ihan mitä vaan.  ::)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milo

Kiitti Aurora ja Alice. Musta tuntu että koko eilinen päivä meni piloille ton takia. Kun syytetään ihan syyttä suotta ja ei kuuntele järkipuhetta ja huutaa vaan sähkäreissä takaisin.
Laitoin vielä tänään päivällä että olen tarkistanut uudestaan, ettei se hyvitys ole tullut kuin kerran. Minä halusin sovitella asian ystävällisesti ja jopa tarjouduin palauttamaan ylimääräisen suorituksen (jota siis ei ole) ja toivottavasti olet tyytyväinen itseesi kun sait pilattua mun päivän ja rikottua asiakassuhteen. Eipä oo vastannu enää mitään.
Että jotkut ihmiset voikin olla *@%*#?#!  ;)
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Tipitii

Onpa ollut inhottava myyjä.
Mulla ei ole pitkään aikaan ollut että ois tarvinnut hyvityksiä pyytää, ainakin aiemmin on ollut niin että kun myyjä palauttaa paypalin kautta, näkyy ebayssa ostetun itemin kohdalla maksutiedoissa että siitä on osa hyvitetty (refund). Joskus kun on tullut hyvityksiä niin paypalin maili on saattanut kestää pidempääkin, mutta ebayn tiedoissa hyvitys on näkynyt heti. Ja yleensä kun meili paypaliltä on tullut, hyvitys näkyy silloin omalla paypal tilillä.

Oli mullakin kerran tapaus että myyjä ei vaivautunut vastaamaan ebayn kautta lähetettyihin meileihin. Oli toimittanut väärän nuken. Pyysin, että lähettää oikean nuken ja että maksan siitä normaalisti.  Ei vaivautunut vastaamaan moneen viikkoon, lähetti meiliä vasta, kun jätin negatiivisen palautteen että väärä tuote toimitettu ja että myyjä ei vastaa yhteydenottoihin. Heräsi sitten, ihme ja kumma heti tämän jälkeen  ;) ja säksätti että kiitos maineen pilaamisesta.
No - oisi hoitanut asiansa ok, mutta eipä tarvitse tuolta myyjältä enää ostaa.