eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Marianne

#120
Mä vaatisin kyllä ehdottomasti enemmän, vaikka sen kymmenenkin euroa. Voit muuttaa sen dollareiksi, jolloin se on 13,20, ja kertoa myyjälle että nuden nuken hinta on ainakin sen verran. Kyllä vastuuntuntoisen myyjän on noin mitättömään korvaukseen suostuttava. Tai muuten case ja negatiivista palautetta kehiin. :lecture:

Ja joo, purchase price on tavaran hinta ilman postikuluja. Voithan sä kysyä jos se palauttaisi osan tavaran hinnasta postikuluineen, tai sitten koko ostohinnan tai vähintään puolet ostohinnasta kun postikulut on noin korkeat.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ivla

Olen samaa  mieltä Aurotan kanssa, esitetty hyvitys on liian matala  :eieieiei:

Jasmiina2

Joo munkin mielestä jos olet kuitenkin maksanut nukeista n. 15€ ja posteista yli 30€ niin 3€:n palautus on aika naurettavan alhainen. Hyvältähän se kuulostaa kun myyjä ehdottaa 20 prosenttia, mutta sitten kun laskee mitä se on euroissa niin eipä siinä juuri hyvitystä saa.  :eieieiei:

Aliisa

#123
Kiitos taas kaikille avusta. :hug:

Siis tuo hinta, jonka mainitsin (tavara $15.49 ja postit $34.55) sisälsi tuon Great Shape Barbien lisäksi myös avatussa laatikossa olevan Great Shape Kenin ja nipullisen vaatteita. Ajattelin, jos pyydän nudesta nukesta hyvitystä 8-10 dollaria.

Edit. Hitsi, kun vaan kehtaisin pyytää enemmän. Jotenkin vaan jäin miettimään tuota nakun nuken arvoa, että oonko nyt itse kohtuuton. Kun itse ostin joskus nakun Great Shape Barbien, oli sen hinta vain 4€. Argh, mie oon varmaan liian kiltti ihminen, kun en osaa olla ilkeä tai vaatia hirveesti mitään.

Tipitii

Kyllä on olleet kamalan korkeat lähetyskulut....

En ole koskaan maksanut ebay ostoksista isompia lähetyskuluja kuin mitä tavaran arvo on ollut.
Tietty kyllä tapauskohtaista lähetyskulut, varsin jos boxeja.

Viime aikoina on monet jenkkimyyjät siirtyneet käyttämään priority mailia - harmin paikka.

Moni on kyllä lähettänyt edelleen first classina kun olen asiaa kysynyt, vaikka tavaran tiedoissa on ollut pelkkä priority ... Arvokkaammissa ostoksissa priority on tietenkin ok, suojaa ostajaa sekä myyjää. Jos myyjä on maksanut nuo lähetyskulut, eikä höntsittänyt niissäkin; niin
on tietenkin ok, että tarjoaa hyvitystä vain tavaran ostohinnasta (purchase price).

Kuulostaa kohtuulliselta tuo 8-10 taalan hyvityspyyntö, varsinkin kun tavaran hinta ei ollut tuosta pelkästä yhdestä nukesta vaan sisälsi muutakin. Rahallinen menetyshän ei ole suuren suuri, enempi varmaan harmittaa pettymys että nukke ei ollut se mitä piti  :smiley:

Nää tapaukset on välillä vähän kimurantteja  ::)

Ja voihan silti todeta feedbäkissä, jos antaa positiivisen, että osa tavaroista ei ollut mitä kuvauksessa kerrottiin .... :D


MarjaanaS

Minun Louisianasta ostamani nukkelotti on mystisesti lähtenyt liikkeelle, oltuaan ensin neljä viikkoa paikallaan Ohiossa. Nyt se on siirtynyt Kentuckyyn, joten ei se ollutkaan uponnut Atlanttiin! Olisi kyllä kiva tietää, mitä sille paketille oikein tapahtui siellä Ohiossa.

tokkopahka

Kysy myyjältä, ehkä saatte postarit takaisin kun tuo paketti oli niin pitkään hukuksissa.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Jasmiina2

Äh, mulla jäi Euroopasta tuleva paketti tulliin. Myyjä oli merkannut lähetyksen arvoksi 20€ vaikka hinta oli oikeasti n. 60€. Minä laitoin sitten myös hinnaksi 20€, kun tein tulliselvitystä. Ajattelin, että jos myyjä kerran laittoi 20€, niin kai minäkin sitten laitan, kun aika outoa jos laitan ihan eri summan.  Nyt tullista kuitenkin halutaan kuitti, missä näkyy tuotteen ostohinta ja minulla on tietenkin vain kuitti, missä lukee tuo ostohinta 60€.  :mad: Onko kellään vastaavia kokemuksia? Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia? Pitäisikö vain lähettää se alkuperäinen kuitti ja toivoa ettei mitään lisämaksuja tule sen takia että on ollut väärä arvo laitettuna? Tyhmintä tässä on se etten edes pyytänyt myyjää valehtelemaan tuotteen arvoa, vaan hän teki sen itse ja ilmoitti minulle vasta lähetettyään paketin. Toisaalta aika tyhmää kyllä minultakin koittaa josko tuo summa menisi läpi  :chuckle:

Alice

Jasmiinat: Voi ei, onpa harmillista! Mulle taas käy usein niin, että tuote jää tulliin, maksan tullit sen mukaan mitä olen myyjälle maksanut, ja saadessani paketin käteen huomaan, että myyjä onkin laittanut arvoksi juuri jotain 20 dollaria tai jopa vähemmän.

Eipä tuossa kai muu auta, kuin lähettää se kuitti. Toivottavasti jollakulla on täällä kokemusta ja osaa auttaa asiassa

Marianne

Lainaus käyttäjältä: Jasmiina2 - heinäkuu 29, 2013, 14:45:22
Äh, mulla jäi Euroopasta tuleva paketti tulliin. Myyjä oli merkannut lähetyksen arvoksi 20€ vaikka hinta oli oikeasti n. 60€. Minä laitoin sitten myös hinnaksi 20€, kun tein tulliselvitystä. Ajattelin, että jos myyjä kerran laittoi 20€, niin kai minäkin sitten laitan, kun aika outoa jos laitan ihan eri summan.  Nyt tullista kuitenkin halutaan kuitti, missä näkyy tuotteen ostohinta ja minulla on tietenkin vain kuitti, missä lukee tuo ostohinta 60€.  :mad: Onko kellään vastaavia kokemuksia? Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia? Pitäisikö vain lähettää se alkuperäinen kuitti ja toivoa ettei mitään lisämaksuja tule sen takia että on ollut väärä arvo laitettuna? Tyhmintä tässä on se etten edes pyytänyt myyjää valehtelemaan tuotteen arvoa, vaan hän teki sen itse ja ilmoitti minulle vasta lähetettyään paketin. Toisaalta aika tyhmää kyllä minultakin koittaa josko tuo summa menisi läpi  :chuckle:


Mulle kävi vastaava tilanne aiemmin tänä vuonna. Laitoin tulli-ilmoitukseen myyjän ilmoittaman alhaisemman hinnan, ja sitten tulli halusi kuitin. Siinä vaiheessa oli mahdotonta muuttaa tulli-ilmoitusta. Ei siinä muu auttanut kuin lähettää se kuitti sähköpostitse ja selittää nolona, että 'pahoittelut, myyjä antoi mulle tuon hinnan ja muistelin sen olevan oikea' tai jotain vastaavaa.  :shuting-up:  Sitten tulli lähetti mulle virheilmoituksen sähköpostiin ja avasi sen tulli-ilmoituksen niin että pääsin laittamaan sinne oikean hinnan ja lähettämään sen uudestaan ja maksamaan verot. Ei siitä onneksi seurannut mitään rangaistusta, mutta opin sen että uudestaan en halua kokeilla, vaan mieluummin maksan jatkossa verot siitä summasta minkä olen oikeasti maksanut. Mulla meni nimittäin monet yöunet tuon takia, kun sattui tapahtumaan perjantaina ja piti odottaa tulisilla hiilillä seuraavaan viikkoon.  ::) Normaalisti laitan sen oikean hinnan, mutta silloin piti kapinoida. Mutta mulla oli isompi hinta kuin sulla, eli ei kannata pelästyä. Uskon että ne antaa sun korjata sen hinnan jos lähetät oikean kuitin.   :peukku:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Jasmiina2

Kiitos vinkistä Aurora. Mäkin olen aina ennen laittanu oikean hinnan, niin tietenkin nyt kun en laittanu tuli heti tällainen tilanne. Noh, taidan kokeilla samaa kuin sinäkin ja toivoa parasta  :aplause:

tokkopahka

Näppäilyvirheseen voi myös vedota  :D Tai sitten oli kauhea migreeni päällä eikä huomannut laittaneensa väärän luvun  :chuckle:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Jasmiina2

Heh, no laitoin sinne tulliin nyt kuitit sähköpostilla ja yritin esittää mahdollisimman tyhmää tyyliin: kun myyjä sanoi sähköpostissa että nuken arvo 20€, mutta kuitteja katsoessani tajusin että olisikohan pitänyt laittaa se ostohinta jne.... Toivottavasti uskovat että olen joku tollo  :D

Milli

Lainaus käyttäjältä: Jasmiina2 - heinäkuu 29, 2013, 23:35:42
Heh, no laitoin sinne tulliin nyt kuitit sähköpostilla ja yritin esittää mahdollisimman tyhmää tyyliin: kun myyjä sanoi sähköpostissa että nuken arvo 20€, mutta kuitteja katsoessani tajusin että olisikohan pitänyt laittaa se ostohinta jne.... Toivottavasti uskovat että olen joku tollo  :D

:rofl:
Ne on ihan hiilenä siellä. Taas joku yrittää esittää tyhmempää kuin onkaan, mutta minkäs sille voi, jos toinen pokkana pysyy kannassaan.  :D
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Milo

Mullakin ongelmia vaihteeksi Ebayn kanssa... Tilasin pari viikkoa sitten UKsta My Favourite Kenin (siis sellasen 60-luvun mallisen). Paketti tuli nyt, mutta se on pahasti kolhiintunut matkalla. Takaosassa on iso lommo ja pahvi takana ja pohjassa on vääntynyt niin ettei sitä voi siinä esillä pitää, eikä se laatikko edes pysyisi pystyssä. Se oli pakattu tosi huonosti, sillä se ei ollu laatikossa, vaan pahvia vaan laitettu sen ympärille ja sit pakattu muoviin.
Laitoin myyjälle viestin, että palautanko, mutta haluisin silloin ostohinnan lisäksi postarit Suomesta UK:hon myös hyvitettävän. En tiedä suostuuko myyjät koskaan sellaseen? Tai sit voisin pitää sen, mutta haluisin kyllä reilun alennuksen, sillä tarkoitus oli pitää se ihan boksissaan. Se myyjä on kyllä joku liike tms. koska sillä on noita samoja Kenejä useampi. Laitoin et haluisin edelleen myös ehjän boksin. Katotaan miten käy... Ärsyttää kun oon niin kauan odottanut tota saapuvaksi ja sit se laatikko onkin ihan tuhannen päreinä. Ehdotuksia kaivataan vastaaviin tilanteisiin joutuneilta, millainen olis sopuratkaisu tällaisessa tilanteessa?
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.