Hinta-arviot ja hintahirviöt

Aloittaja Maritsa, heinäkuu 22, 2015, 16:54:28

« edellinen - seuraava »

Maritsa

Mitä mieltä olette Barbien hinta-arvioiden antamisesta/saamisesta?  ::)

Olen törmännyt kyselyihin tyyliin: "Mitä tästä Barbiesta voisi pyytää, jotten pyytäisi liikaa/liian vähän".

Mun on ainakin hirveän vaikea antaa hinta-arvioita.  :blush: Toisaalta ymmärrän kyselijät, joilla ei ole hajuakaan mitä voisi pyytää...  :gonna-cry:

Tietenkin homma on niin, että halvalla pitäisi saada ja kalliilla myydä.  :peukku:  Tyhmä se on joka maksaa liikaa...  :naamakämmen:

Aliisa yhdisti 17.08.2015 aiheet "Netti,-ja taviskirppiksien hintahirviöt!" ja "Hinta-arvioista". Jätin yksittäisten viestien otsikot ennalleen.

Eli tähän ketjuun tiedustelut Barbien arvoista ja mihin hintaan niitä kannattaisi myydä. Sekä bongaukset ei-niin-onnistuneista hinnoitteluista eli hintahirviöistä netissä ja taviskirppiksillä.

Merineiti

#1
Musta on ihan ok kysellä, ja yrittää ohjata kyselijät itse etsimään tietoa, ja ehkei niinkään tarkkoja hinta-arvioita, mutta selittää vähän miksi takkutukkainen sutattu nukke ei ole arvokas vaikka olisikin 30 vuotta vanha... ja miksi boksissaan oleva ysärin tusinanukkekaan ei (vielä) mene edes samalla hinnalla, kuin mitä itse on ostanut. Mutta toisaalta joku tavallisen oloinen, hyväkuntoinen voi yllättää mitä ihmiset maksaa.

Ai niin ja se "keräilynukkejen" kuplasta  - kaikki keräilynukkeina myydyt yksilöt kun ei vaan kiehdo, floppeja löytyy varmasti barbeistakin joten ei asiaan vihkiytymättömälle ihan helpoin "sijoituskohde". Se varmaan kannattaa mainita jos joku pohtii nukkejen ostoa vain kun jossain huutokaupassa joku nukke meni miljoonalla...

Kun siihen mystiseen keräilijöiden listaan en ole törmännyt joka jokaisen nuken hinnan kertoisi...

Vähän ärsyttää nämä antiikkiohjelmat ja varaston metsästäjät yms. jotka kertoo tavaroiden arvon - mutta unohtaa mainita, että mikäli halukasta ostajaa ei löydy, ei se ole euronkaan arvoinen :P
(ja toisaalta, jos useampi ihminen haluaa saman asian, voi sen hinta nousta vaikka kuinka korkealle, vaikka alkuperäinen hinta-arvio olisikin matala)
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

tokkopahka

Jos tiedän hintaluokan missä jotkut nuket liikku niin sanon ja myös selitän miksi hinnoitelisin juuri näin. Ja jos ei usko niin oma vika vaikka positiiviä yllätyksiä välillä tapahtuu  :smiley:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

tokkopahka

Ja jos vedotaan telkkarin hinta-arvioihin niin kehottaisin ottamaan selvä et onko siitä maksettu niin paljon kun on sanottu. Olen nimittäin törmännyt kirpiksellä yhteen vanhaan leluun jolle jossain ohjelmassa annettu hyvinkin hintavan hinta-arvion ja kukaan ei suostunut ostamaan sitä vaikka hinta kuinka oli alenettu. Ihmiset ja arvioijat eivät tajua että se hinta on se mitä se arvioija voi saada koska hänellä on nimi ja hän tietää keräilijät jotka ovat valmiit maksamaan noi hinnat.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

FatFashion

#4
Ajattelin etten viitti postailla nettikirppisten myyntilmoitus aiheessa montaa linkkiä jossa mielestäni hinta poskellaan. Niinpä uusi aihe sille  :D
Haluun kuulla jos joku löytää ylihintasia Barbeja, oppiipahan samalla tuntemaan Barbien arvoakin  :smiley:
Jos on jo olemassa keskustelu tästä niin pois vaan tämä  :smiley:

Tämmänen löyty taasen tori.fistä.


http://www.tori.fi/uusimaa/harvinainen_barbie_avoauto___20688738.htm?ca=18&w=3

Aliisa yhdisti 17.08.2015 aiheet "Netti,-ja taviskirppiksien hintahirviöt!" ja "Hinta-arvioista". Jätin yksittäisten viestien otsikot ennalleen.
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Satumaa

Hyvä ketju mielestäni!  :peukku:
Mäkin oon miettiny mihin näitä juttuja laittaa, ja oon pistäny Barbie-bongauksiin. Mutta tälle on kyllä hyvä olla oma ketju, kun bongaukset on lähinnä yleisiä juttuja Barbieista, eikä niinkään hinnoitteluvirheille...  :blush:
sometimes being invisible has it's advantage

Satumaa

Mäkin näin ton avoauton - kyllä täytyy sanoa että nyt on pikkasen heittänyt hinta-arvio yli!  :shock:
sometimes being invisible has it's advantage

Merineiti

musta tämä ili aika, lisää kuvia merineiti ministories ketjussa jos en saa puhelimesta linkitettyä... Eli 20e pussitettu "hyväkuntoinen älä avaa" pariskunta. Ostin 50% alennuksella, ja kymppikin oli vähän siinä ja siinä ottaen huomioon, mitä pussista paljastui, ukolta puuttui kaikki hiukset, barbilta etutukka yms. Kirppikselle viejille tiedoksi, teipatkaa mahottomasti niitä pusseja, jos ette halua tavaroista eroon, tai jos haluatte löytää ne rumasti aukirevittynä koska vakavissaan ostoa pohtiva kyllä tarkastaa ennen ostoa, pitääkö myyntipuheet paikkansa. Fiksu pakkaa uudelleensuljettavaan pussiin tai vaikka sileään sellofaaniin, himmeät hedelmäpussit ei ole kovin houkuttelevia pakkauksia yrittää myydä kalliita juttuja...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Adalmina

Tolla hintaa ton auton pitäis olla jo 1:6 pienoismalli joka on prikulleen esikuvansa. Silloon se oliski jo keräälyharvinaasuus!


Satumaa

Huh huh!

Tiedän kyllä, että käsityö on raskasta, mutta kympin tuntipalkan laskenta pitää jossain vaiheessa lopettaa ja sievistää hintaa, koska ei nukenvaatteesta tule varmaankaan saamaan 400€:a...
ainakaan perus-virkatusta. pitäisi olla aika paljon enemmän näyttävyyttä ja kaikenlaista koristetta, sekä koko nukke jo tuunattu, että voisi tuollaista kokonaishintaa pyytää.

Kyllä mäkin eilen virkkasin varmaan 6 tuntia yhtä asua, mutta tuskin tulisin saamaan siitä 60euroa, vaikka tehty kimallelangasta ja käytetty koristeellistakin virkkausta.

Jos ei halua myydä työtään edullisemmin, pitänee jättää itselle. Mulla on monet työt, ainakin toistaiseksi (kun jaksan vielä niitä katsella), jääneet itselle osaksi myös siksi etten tulisi saamaan niistä tarpeeksi hintaa vaivaan nähden. Niistä on ollut iloa koristeena itsellä, näyttelyssä, juhlapaikan koristeina, ja ompa monta vierastakin ne nähnyt niin ovat toimineet myös työnäytteinä kädentaidoista. Ihastelu on lämmittänyt mieltä, vaikkakin itse toivoisin kovasti kehittyväni enkä ehkä ite osaa niitä tarpeeksi arvostaa... :blush:
sometimes being invisible has it's advantage

Adalia

Hyvä ketju!

Tuollainen samanlainen auto löytyy minultakin, ehjällä tuulilasilla, joten pitäisiköhän pistää rahoiksi :D

Taviskirpparilla oli parturoitu, tussia naamassaan oleva ysäri/ nollari Ken, lapussa luki "1968 Mattel KEN" ja hintaa 14,50 sekä varashälytin siinä vielä... en kehdannut kuvata...  ::)
Life in plastic
It's fantastic!

Merineiti

No mitäs käytti 40 tuntia virkata jotain jota ei itse halua ja niin ikävää hommaa tekijälleen, että pitää saada ihan oikeaa tuntipalkkaa, ei muuten viitsisi. Ja minä kun luulin virkkuun/neulomisen olevan meditatiivinen mukava harrastus... Josta voi vähän rahaakin saada, jos tuotteliaisuus ylittää oman tarpeen. Eikä ostajaa kiinnosta paljon aikaa menee vaan lopputulos :P
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Merineiti

Pakko vielä kommentoida, koska vaikka haluaisin käsityölle enemmän arvoa, niin kuitenkin, onko toi virkkaaja oikeesti istunut jossain työhuoneella hiljaisuudessa pelkkään virkkuuseen keskittyen? Ite tykkään välillä kutoa, kun samalla voi katsoa vaikka elokuvaa. Ei tulis mieleenkään ottaa kymppiä tunnissa sarjojen katselusta :P
Tai sit sekin, että alkaisin laskea tunteja, joita aloittelijana tulee paljon enemmän kuin himokutojalla vaikka lopputulos ei yllä samalle tasolle.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Satumaa

sometimes being invisible has it's advantage