Käsintehdyt nuket/ taidenuket

Aloittaja Täti Monika, marraskuu 03, 2014, 10:32:18

« edellinen - seuraava »

Milo

Aivan ihanat kissanuket Merineidillä!!
Ja nuo Sunakon nuket on niin persoonallisia. Mielenkiintoista nähdä niiden tekoprosessia.
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Sunako

Kivoja kissoja!  :cuteyes:

En ole koskaan ajatellut pitää mitään kurssia näistä. En oikein tiedä että mitkä ovat ne asiat joissa ihmiset kaipaisivat opettamista. Tavallaan kun minulle osa ilosta on ollut se että on itse keksinyt että miten jonkun asian voi tehdä. Ja tässä on kans useampi kohta jossa nuken täytyy antaa kuivua aika pitkään, joko maalin tai liiman, ja siksi tätä tekoprosessia olisi vaikea mahduttaa pariin päivään. Etenkin tukan laittaminen on vähän sellaista että käyttää 5 minuuttia siihen että liimaa jotain ja sitten antaa kuivua vuorokauden ennen kuin käyttää 5 minuuttia seuraavan osan liimaamiseen.


Sunako

En ole pitkään aikaan tehnyt nukkeja... Nyt taas vähän into nostaa päätään. Löysin että yksi kiinalainen kauppa myi 80kpl 20*24cm kokoisia kangastilkkuja pakettina, innostuin siitä että ne on just sopivan kokoisia nukenvaatteisiin. Pitäisi tehdä valmiiksi ne nukenrangat mitkä minulla on kesken, niille ehkä vaatteet vielä vanhoista kankaista...

Clairis






Huomasin tällaisen ketjun, herätellään nyt tätäkin!
Muovailin oheisen mamman keväällä. Notkeat on polvet. Niillä se konkkasi jo uuteen kotiinsa. Kuvat vain jäivät  ;)

Xelha


Clairis


Sunako

Sain nyt vihdoinkin omaan kotiini tuotua nuket joita tein joskus 20 vuotta sitten. Näitä on varmaan ainakin 50, pitää jossain välissä kunnolla käydä niitä läpi.


Sunako


Täti Monika

On kyllä kiehtovia persoonia, Sunako, nuo sun nuket  :palvoo: Oletko kehitellyt mitään ständiä noille tai kokeillut kaiserin tms. ständejä?
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Sunako

Ei niille ole mitään ständiä, se niiden kanssa on aina ollut ongelma että miten niitä saisi pystyyn. Näillä on paksumpi vyötärö kuin muotinukeilla ja ne ovat pitempiä niin en tiedä että sopisiko mikään valmis ständi niille.

avotuli

Lainaus käyttäjältä: Sunako - tammikuu 10, 2019, 06:16:47
Ei niille ole mitään ständiä, se niiden kanssa on aina ollut ongelma että miten niitä saisi pystyyn. Näillä on paksumpi vyötärö kuin muotinukeilla ja ne ovat pitempiä niin en tiedä että sopisiko mikään valmis ständi niille.


Tämä on nyt kyllä mainos, mutta laitappa email. mulla on Kaiseria, ja kokotaulukko jossa on vyötärön korkeus ja ympärys kerrottuna, niillä arvon muillekin erikoisille telineitä.
aviksenpaja ät gmail com
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Puppeteer

Ihania nukkeja täällä! Olen pariin otteeseen kuukauden sisällä käynyt näitä kuvia katsomassa uudestaan ja uudestaan, kun jatkoin omien nukkeprojektejeni parissa. En viitsinyt aiemmin kirjoittaa, kun ei ollut mukamas hyvää kuvaa yhdestäkään nukesta, mutta onneksi pääsiäinen muutti asian.


Tämä on oikeastaan nukke nukelle, mutta ihastuin siihen niin paljon, että kuvailen sitä muutoinkin. Se on tehty fimosta ja sillä on nivelet olkapäissä ja ns. lonkissa.

Adalmina


Puppeteer


Yksi uusimmista nukeista kuvattavana  :photo:

Kiitos Adalmiina! Näistä nukkejen nukeista tuli kyllä itselle oikein ihana harrastus ja olen tehnyt niitä nyt useamman! Kooltaan nämä ovat hieman isoja 1/6 skaalan nukeille, mutta halusin liikkuvuutta ja en tiedä onnistuisinko tekemään noista pienempiä. Eli nuo ovat enemmän ehkä sd kokoisia bjd:tä 1/6 nukelle.