Lapsuutenne Barbie- (ja muut muoti)nuket

Aloittaja Adalia, marraskuu 30, 2012, 15:34:45

« edellinen - seuraava »

kitecat

Hauskan näkönen ukkelin pää tuo DarkJedin pää  :chuckle:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

whitney

#16


Mun lapsuudesta on säilynyt tämä punatukkainen Cut´n style Barbie. Meillä suurin osa barbeista oli isämme hankkimia, ja koska tämä oli muistaakseni ainoa äitini ostama, ja siksi siitä tuli minulle niin rakas. Äiti oli osannut valita juuri sen kauneimman, jonka olisin itsekin valinnut. Barbie näytti minusta aivan Kaunareiden huippukauniilta lemppariltani Macylta, siitä tuli Barbien nimeksikin Macy. Jossain vaiheessa Barbie koki nimenvaihdoksen :tongue:

Onneksi tuli säästettyä edes se rakkain, alkuperäisestä vaatetuksesta ei ole tietoakaan, mutta tuo pitkä leninki peittää hyvin jalkojen repaleisen ihon  :tongue: Kättä on koirakin päässyt napsimaan. Mutta on se vaan niin kaunis!  :cuteyes:

Xelha

Wau! Minullakin oli tuo sama nukke ja minullakin siitä tuli heti samainen Macy. :D Yritin silloin leikata tälle samanlaisen polkkatukankin kun Macylla, hyvällä omallatunnolla vielä kun nukke oli kerran hiustenkeikkuu Barbie. :D Mutta ei se hiuslisäke näyttänytkään hyvältä lisättynä polkkikseen, vaikka miten olisi laittanut nuken hiuksia kiinni. Hienoa, että sinulla on nukke tallella.  :cuteyes:

whitney

Xelha, sinullakin Macy! Hauskaa  :tongue: Minä uskalsin leikata ehkä 5 cm tuosta tukasta, siihen liitettynä lisäke vielä näyttää ihan hyvältä.

Paukku

Tämä on minun ensimmäinen Barbieni
Twist Turn Waist Barbie nro:2166 vuosi:1977



ja tässä on yksi äitini Twist Turn Waist Christie nro:1119 vuosi:1970

Ikuinen pikku tyttö

Jasmiina2


Letizia

Minulla oli lapsena kuusi Mattelin Barbieta, yksi Ken, merenneito-Ariel, yksi Sindy, yksi Petra ja kolme onttoa kopionukkea. Sindy, Petra, ontot sekä barbeista kaksi on kokonaan hävinnyt/rikkoutunut. Jäljelläolevat ovat olleet vanhempien luona "tallessa", mutta kun pengoin laatikoita lomareissulla, niin totesin että eivät ne niin hyvässä tallessa olleetkaan. Nuorempi sukupolvi (veljentyttö kai) oli nyrsinyt tukan lyhyeksi Barbie & the Beat Barbielta sekä Glitter Beach Barbielta, ja kaiken huipuksi leikannut Arielia nenään! :(

Tahiti Barbie ja Camp Barbie olivat hyllyn päällä mekoissa, jotka tein niille joskus 16 - 17 -vuotiaana, mutta siitä huolimatta Tahitin (sen nimi oli kyllä Natalia) nenä oli myös ottanut vähän osumaa jostain teräaseesta... Sitä ei onneksi huomaa kuin ihan läheltä.



Camp Barbie oli viimeinen lapsuudennukkeni, ja siksikin hyvin säilynyt. Toin sen nyt turvaan Helsinkiin, niin ei ainakaan kukaan pääse tekemään tihutöitä. Nuken nimi oli Caroline, mutta olkoon nyt Karoliina, koska en enää (kuten 11-vuotiaana) ajattele, että kaikki kuulostaa paremmalta englanniksi. :D



Aliisa

Voi miten söpö Camp Barbie. :hbeat: Ja tosi taitavasti tehdyt mekot neitosilla. :palvoo:

Satumaa

Mulla oli aika vähän muotinukkeja, puhumattakaan aidoista Barbieista lapsena. Lienikö kalliita vai mitä, ja äiti vissiin tykkäsi että leikkisin ennemmin vauvanukeilla. Ei oikein tykännyt Barbiesta, ei varmaan pitänyt just lapselle sopivana mallina. Nyt kuitenkin kun kerään niitä, osallistuu aika paljonkin välillä.
Mä muistan, että mulle olis kerrottu isän ostaneen mulle pari nukkea, toinen Barbie ja toinen Sindy (Pedigree). Molemmat on tallessa varsinkin tunnesyistä, nyt kun isänikin nukkui pois 8 vuotta sitten. Vaikka toisella hiukset kynitty lyhyiksi ja toisella villalangasta tehty tukka. Molemmat on muuten tunnistamattakin, pitäis ne joskus kuvata, vaikka Barbien meikki on jo aika kulunut.
Muistelen oikein että mitä nukkeja mulla oli lapsena, äitihän ei aikanaan antanut hävittää mitään, siksi pakkasin varastoon. Onneksi ei antanut, myöhemmin kun aloin keräillä, oli hyvä alku jo omista vanhoista, ja niistä tulikin sitten tärkeitä muistoja jotka pääsi jo ekassa omassa kodissa hyllyyn.  ^^
Tosin pari rähjäistä kloonia hävitin jossain vaiheessa, mitkä kyllä muistan, olivat serkulta vissiin jääneitä ja saadessakin vissiin jo huonokuntoisia. Mutta eivät siis mulle ostettuja. Omista ostetuista hävitin kaksi onttoa nukkea vuosien varrella, toinen meni rikki ja toisen taisin kyniä, enkä siitä koskaan paljoa tykännyt, koska se oli ostettu aidon Pocahontasin sijasta.
MUISTELOT:
-Tosiaan se yksi superstar-aikainen Barbie (siis jostain 80-luvun alusta/puolivälistä)TALLESSA. Asusta ei taida olla jäljellä mitään.
-Pedigreen Sindy TALLESSA. Hameen piti olla jossain,mutta nyt ei oo näkyny.
-Serkun kloonit, jotka nimesin Leenaksi ja Skipperiksi (kun tiesin aidon Skipperin ja vertasin vähän siihen. Näistä toinen toimi muuten miehenä, ennenkuin sain oikean.  :D) HÄVITETTY molemmat.
-Kelly, ontto klooni. (Muistelin ton nuken pakettinimeksi). Samaa näköä Judithien kanssa. HÄVITETTY, meni rikki.
-Barbie jonka mukana tuli vaaleanpunainen rannekello (Nimikin on jossain, ja nukke re-rootattuna). Sarjaan kuului myös lila ja sininen. Shortsiasu päällä ja oma rannekello kädessä, wow!  :chuckle: TALLESSA. Paita oli risa, lienee hävitetty. Shortsit oli kans vielä joskus mut ei liene enää, tahriintuikin. Kellon raakile taitaa olla,siis sen Barbien, lenkkareista en oo varma olisko myyty...
- Sara, kopionukke jostain postimyynnistä jolla tuli kamaa mukana jonkin verran. HÄVITETTY aikuisena, kun ensin kikkailin sille jotain kokeiluja, tukka oli nyrhitty jo aiemmin.
- Dance macig(?) Ken. Tukan väri vaihtui...joskus. TALLESSA. Myös haalari, liivi, päällysliivi, kengät?, solmiosta en ole varma.
- Capri Barbie. Sai silloin äitin työpaikalta Siwasta! Aito Mattel, ei nykyään vaan enää Siwoista saa. Tääkin tais olla joku erä. TALLESSA. Shortsiasun taisin myydä. :eieieiei:
- Sindy, ballerina. Hasbron. HÄVITETTY/myyty? Risa balettibody on vielä. Tossut myyty.
- Joku "Foam" Barbie. Mukana tuli pullo vaahtoa ja vaahtomuoviasusteet joilla voi leikkiä vedessä. Vaaleanpunainen vaahtoversio tietenkin! Tästä tais olla myös sininen ja keltainen. TALLESSA. Uimapuku ei enää...?
-Benetton Ken. TALLESSA. Myös kaikki vaatteet paitsi huivi, sukatkin tais olla, ainakin toinen. :D
- 3 looks Barbie. TALLESSA, ei pukua.
-Manley, ontto inkkarinukke, Pocahontas-korvike. :blaah: HÄVITETTY. Trauma poissa, ja aito Poca hankittu vajaan 20 vuoden viiveellä!  :chuckle:
-Pari jotain lasta oli, ei Mattelin kuitenkaan. HÄVITETTY. Paitsi vaatteet taitaa olla vieläkin, ainakin toisen paita ja potkarit, taitaa olla mekkokin...

Eli 7 aitoa näköjään, jos nyt kaikki muistin. Mielestäni aidot ainakin.

Cool Corduroyn vihreänä ostin kaverin kans "aikuisena" jotain 17 wee, kun puhuttiin ettei meillä ollut lapsena kummallakaan tummatukkaista Barbieta.  :tongue: Eli se nyt ei periaatteessa oo lapsuuden nukke.

Joitain vaatteita, ostettuja ja äitin tekemiä, ja omia räpellyksiä.
Pitäiskin kuvata joku päivä mitä lapsuudesta säilyi. Ainakin nuket ja vaatteet. Voishan ne laittaa omaan paikkaansakin.
Kalusteita säilyi keittiö ja telttareissukamaa. Uudelleen maalattu keittiö nyt. Telttaretken grilli myyty ainakin. Teltalle tehtii äitin miehen kans uudet vaarnat jotka jäi pysyvästi sisään niin että teltta on auki. Ennen on muoviset koottavat ja niistä oli osa hukkunut. Sen pitäis olla varastossa nytkin. Pitäiskin tuoda huoneeseen.
Auto ja vespa säilyi pienine vaurioineen.

sometimes being invisible has it's advantage

Jasmiina2

Meillä Jasmiinoilla oli jo lapsena ainakin 50 barbieta/muotinukkea (barbie kun oli aina ykköslahjatoive jokaiseen mahdolliseen juhlaan ja sitten molempien tyttöjen piti useimmiten tietysti saada omat). Suurin osa näistä on yhä tallella, osa enemmän kunnostettuna ja osa vähemmän. Ihan viimeisiin ostoksiin kuuluvat nuket ovat ilman kunnostustakin hyvässä kunnossa. Kuvia ei juuri nyt ole kun olen mökillä, mutta ehkä joskus muistaisin joitakin tänne postittaa :smiley:

Aliisa

Lainaus käyttäjältä: Satumaa - heinäkuu 15, 2013, 00:42:22
-Barbie jonka mukana tuli vaaleanpunainen rannekello

Sattumalta törmäsin tähän nukkeen just äsken netisssä. Uskon, että on sama, kun on shortsiasu ja rannekello. :D Eli jos tarttet tiedon, niin kyseessä lienee Funtime Barbie (1986): http://farm5.staticflickr.com/4076/4815961149_9aa6ae6a84_z.jpg

Satumaa

Juuri tuo se on, kiitos Aliisa!  :cuteyes: Ja juuri tuo värikin.

Vois tuon periaatteessa nostagian takia ostaa uutenakin kaveriksi vanhalle... ehkäpä joskus kun on noita tärkeempiä hankintoja tehty...  :D

Niin sen nimessä olikin toi "fun" eikä mikään "watch", viitaten kelloon.  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

DarkJedi

Omat lapsuuden Mattelit oli Western Ken, Barbie ja Skipper. Jogging Barbie ja Ken sekä Hot Stuff/ Super Skipper. Sitten Mattelin oheistavaroita oli moottorivene sekä harmaa Dancer. Daisyjä oli ainakin ratsastaja, balettitanssija, skeittaja, Spot koiraa taluttava Daisy, keinun kanssa tullut Daisy ja pop star Daisy. Daisylle oli sitten Archie hevonen, vihreä peilipöytä sekä muutama tarvikepaketti. Ja sitten edellä mainittu kloonipariskunta ja iso lauma erilaisia hevosia. Jogging Barbie sekä muutama Daisyn juttu vielä puuttuu niin sitten ovat kasassa.

Pikkusiskolla olikin sitten todella paljon Barbieita. Tunnistettu on jo Magic Moves Barbie, Jewel Secrets Barbie ja Skipper, Rockers Barbie, Diva ja Derek, Chrystal Barbie ja Ken, Herttasen perhe. Lisäksi oli ainakin yksi Petran muksu, muistaakseni tuli rattaiden kanssa. Nivelletty Action Man- klooni. Lisäksi siskolla oli kaksi Mattelin playsettiä: 6 o'clock news oli toinen, toinen oli toimisto. Kolmekerroksinen Townhouse (on tallella), Magic Van, keittiö. Sitten oli Flower Princess astiakaappi (tallessa) ja jonkun muun nuken sairaalasetti joka oli ostettu Kyprokselta. Siinä oli sairaalasänky, sivupöytä sekä erilaisia instrumentteja. Paljon on noistakin saatu hommattua takaisin. Pitäisi kuvailla joku päivä.

Avasund

Ja arvatkaas vaan. Ensimmäinen Mattelin nukkeni oli suorajalkainen Skipper, jonka mummu toi Jenkkilän reissulta v. 1966. Blondi suorajalkainen, jolla oli punainen uikkari.

Kenelläkään mun kavereista ei ollut sellaista. Ähäkutti. Jonkin Barbien sain sitten varmaan vuosi pari myöhemmin Stockmannilta, hirmuisen kinuamisen jälkeen. Muutamia tuli vielä sen jälkeenkin, ennen kuin tulin niin vanhaksi, että nukkeleikit jäivät.

Nämä olivat tallella vielä 70-luvun lopussa, kun muutin kotoa. Sen jälkeen faija antoi kaikki äitipuolen sukulaislapsille. En ehtinyt hätiin. Voihan nenä.
Töihin siitä!!

Merineiti

Nyt se tapahtui, hankin ensimmäisen lapsuuden nuken takaisin :)

DarkJedillä oli myynnissä Bali Barbie, joka oli ensimmäinen itse omilla taskurahoilla ostama nukke, ehkä kolmas Barbie, ihastuin sen turkoosiin silmiin ja luonnolliseen tukanväriin kaikkien niiden ysäri peroksidiblondien sinisilmien keskellä

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;