Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

Tipitii


Täti Monika

On kyllä hienoja ja sen verta paljon että noilla taiteilee jo useampi nukke  :cuteyes:

Mäkin käynnistelin miniatyyritehdasta ja nyt sieltä pullahti ulos nukkeja nukeille  ::)



Nämä on tehty samalla periaatteella kuin kaikki ruokapakkauksetkin: valokuvataan originaali ympäriinsä, siirretään koneelle, skaalataan sopivaksi ja printataan. Sitten vaan taitellaan ja liimataan. Tällä tavalla nukeilla voi olla kokoelmassaan samat nuket kuin omistajallaan  :D

Joskus se tosin saattaa aiheuttaa hämminkiä...



"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Louhi


myrva

Ooämgee ! :faint: Vitsi sää oot taikuri !! :palvoo:

tokkopahka

Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Jennijee

Jestas! Näyttää ihan kuin paketeissa olisi nuket! :shock: :palvoo:

Tipitii


avotuli

 :faint:  wau. Paperimaagikko iski jälleen!


:rofl: Pökränny Eurotäti on mainio!
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Jussi

#428
Oli ihan pakko väkätellä nukketaloon tälläinen kun huomasin unelmien talo ja koti lehdessä ohjeen samantyyliseen.


Lehden ohje oli ihan vääränlainen (miun mielestä) joten tuumailin ja väkersin ihan omanlaisen.

Täti Monika

 :Look_Up: Hyvännäköinen talousjakkara! Olis käyttöä täälläkin  :cuteyes:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Marianne

#430
Osaisiko joku sanoa, mistä saisi ostettua puutavaraa nukkejen kalusteisiin? Hobby Pointin tiedän, mutta se on kallis kauppa, eikä siellä ole kymmentä senttiä leveämpiä lautoja. Tarvitsisin ohuita, noin 5 milliä paksuja puulevyjä joilla olisi mittaa kumpaankin suuntaan noin 30-40 senttiä. Saako jostain puukeskuksesta pääkaupunkiseudulla tai netistä tilattuna ohuita puulevyjä itse leikkauttamalla tai jämäpaloina? Mieluiten kokopuuta, kun en tykkää niistä vanerin reunoista. Eikä hirveän kovaa puuta. Olisiko ihan mahdotonta löytää?

Tahtoisin tehdä muun muassa ovia ja pöytiä. Perinteinen pystypiano olisi se kaikkein suurin haave, kun sellaista ei tunnu löytyvän mistään FR-nukeille sopivana. Mieluiten tekisin itse, niin saisin juuri sen näköisen ja kokoisen kuin haluan. Saisin tehtyä kauniit kaiverruksetkin siihen.

Tässä olisi kivasti haastetta: https://www.flickr.com/photos/besbrodepianos/4422270892/in/faves-40023402@N08/  :wub:

Ja tässäkin kyllä: https://www.flickr.com/photos/therangonagin/538301131/in/faves-40023402@N08/

Koskettimet tekisin Fimo-massasta - ehkä jopa sellaiset, jotka oikeasti liikkuu.

Ja kontrabasso olisi toinen juttu, tosin vielä haastavampi, kun pitäisi saada puu taipumaankin.  :D Mulla on nukeille 25 senttiä pitkä kontrabasso, mutta kun pitäisi olla 30-33 senttiä pitkä... *huokaus* Basson kannet tosin yleensä tehdään kahdesta osasta, joten siihen voisi löytyäkin materiaalit. Se taivutus on sitten haaste erikseen.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tipitii

Löytyisikö näistä sopivaa

https://www.hobbycenter.fi/balsa-ja-vanerilevyt

On verkkokauppa ja myymälä, tää oli aiemmin muistaaksein tuossa Vantaan Koivuhaassa,
on nykyään Sahankulmassa Tuusulassa. Itsellä ollut mielessä käydä ostamassa tuolta balsarimoja ja levyjä, ei tullut tuossa likellä käytyä, mutta onneksi ei ole kauas muuttanut  :smiley:

Aliyah82

Oisko Aurora tää liian yksinkertainen? https://www.youtube.com/watch?v=ZqpohclOlE0 Puuasiaan en osaa sanoa mutta tuossa ois ainakin hyvä ohje :)

Marianne

#433
Heh! Katsoin tuon saman videon juuri muutama päivä sitten. Siitä se idea sitten lähtikin, että voisin kokeilla itse pianon tekemistä.  Samalla tekijällä on paljon muitakin hyviä ohjeita, joita voi soveltaa 1/6-kokoon, esim. LP-levysoitin. :smiley:

Kiitos Tipitii linkistä. Pitää vertailla hintoja, jos tuolta saisikin halvemmalla. Vaneria ainakin näkyy olevan siinä koossa, mikä riittäisi pianoon. Joten kai se pianon takalevy voisi olla siitä tehty. Etuosaan en halua niitä vanerin raitoja, joten se pitäisi varmaan tehdä balsasta.

Mä innostuin viikonloppuna tekemään korutelineitä nukeille. Otan kuvia sitten kun oon tehnyt pari lisää. Ja lattialaudatkin sahasin ja petsasin sitten kahdella eri sävyllä, jotta ne voi vaan kääntää toisin päin erilaisen lattian tekoa varten.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tutu

Apua noita mini-nukke paketteja!!! Pakko saada  :palvoo:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.