Itsetehdyt vaatteet ja asusteet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:41:47

« edellinen - seuraava »

Marianne

Olin tekemässä mekkoa, mutta yläosasta tuli liian lyhyt, joten laitoin siihen pitsi- ja tyllihöyheniä jatkoksi. Piti sitten tehdä hame erikseen. Siinä on koristeena lisää höyheniä, joista yksi on jopa aito.  :D

Kat sai siis oman hippiasun.  :cuteyes:








Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll


Marianne

Kiitti! Tein tuosta paidasta vielä kaavan ennen ompelua, joten nyt mä pystyn tekemään lisää paitoja ja mekkoja sen mukaan.  :cuteyes:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

kuuma92


Adalmina

Aurorahan on loihtinut vallan ihanat kesäasut tytöilleen!  :hbeat:  :hbeat:

Poris

Joo, meillähän on täällä vanhasta maalarista paljastunut uusi muotidisaineri. Vaikka onhan siitä taidettu joskus vähän vihiä saada.  :peukku:

tokkopahka

Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Jennijee


Merineiti

ihana! Kankaassakin on höyheniä.
Ja värikin on kantajalleen ihan nappiin, ja yläosa on niin istuva että. On selvästi taiteellisuutta ja taituruutta.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Tipitii

Aurora,
kyllä olet onnistunut ompelemaan todella kauniin kreikkalaistyylisen mekon  :hbeat:.
Siitä tulee heti mieleen antiikin Kreikka.
Mekko sopii nukelle tosi hyvin.

Oisiko tuo tylli sitä vähän pehmeämmän oloista tylliä, ostin itsekin taannoin eurokankaasta erivärisiä tyllejä - toinen on jäykempää ja toinen on paljon pehmoisempaa ja venyvämpää. Silmäkokokin taisi pehmeämmässä olla vähän pienempi.
En ole minäkään ennen netistä kuullut ....

Freyr

En kyllä ole ihan varma, että onko tämä oikea paikka kysyä, mutta vaikutti eniten oikealta, joten saa poistaa viestin jos ei kulu tänne.

Ajattelin tässä että kun täällä on näin taitavia vaatteiden tekijöitä, olisiko joku, joka viitsisi minun custom Monster High nukelle tehdä mekon.  Hinnasta tietenkin sovitaan,e ttei ilmaiseksi tartte tehdä. 
Jos joku innostuu, niin laittakaa vaikka YV niin voi keskustella asiasta lisää. :)   

P.S.  Aivan mahtavia vaatteita olette tehneet
My Dream has come true, welcome home, Bastian.

Merineiti



Pocahontasin Lontoon asu 1600-luvulta.
(tilaustyö, itselläni ei ikävä kyllä ole pocahontas nukkea)
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Jennijee

Katsoin, että no onhan siinä Pocahontas-nukke, mutta eipäs olekkaan vaan Esmeralda :D Näyttävä puku :smiley:


Minulla on tekeillä Vehkalahden kansallispuku. Tässä esimaistiaisina tykkimyssy. Se on vielä vaille pitsiä, rusettia ja nauhoja.

Xara

Ihana myssy! En malta odottaa kansallispukua valmiina.  :cuteno: Kansanperinteet ovat muutenkin lähellä sydäntäni, ja olen nähnyt ainakin yhden kerran tosi hienot nukkejen kansallispuvut - varmaan juuri täällä foorumilla. Kuinka kauan myssyn tekemisessä kesti? Tosi ihanat yksityiskohdat ja näyttää vaativalta valmistettavalta. :smiley:

Jennijee

Tempokisulla on äitinsä tekemiä kansallispukuja nukeille. Lisäksi Kansallismuseolla vai kenellä lie, on suuri joukko kansallispukunukkeja. Ja juurikin Suomen kansallispukuja.  :smiley:

Minä olen ihan "kansanhömppä". Löytyy kansallispuku ja toinen on tekeillä (ja barbien pukuja on tekeillä). Fereesiä ei ole vielä, mutta sekin täytyy joskus tehdä, koska ostin juuri Tuuterin puvun vyön. Sitten on lapikasta ja supikasta. Kantele... On myös tullut tehtyä iskälle kansallispuku ja muutamia paitoja olen tehnyt. Kansantanssija olen ollut pienestä saakka. :dance-to-the-groooowe:  :D :D :D

Barbikokoinen kirjominen on kivaa, kun valmista tulee nopeasti. En osaa arvioida kuinka kauan tuossa tykkimyssyssä meni. En tee mitään yhdellä istumalla. Koppa on sanomalehtipaloja liimattuna pään päälle jossa on muotti takaraivolla. En kokenut vaikeaksi. Kankaan reunat on liimattu kopan sisälle. Ainiin myssyn päälle venytin ja liimasin fleeceä, jotta päällikangas asettuu sileästi. Tuosta tykkimyssystä puuttuu vielä rusetti ja nauhat joihin tulee samat kirjailut mitkä myssyssä. Tykin eli pitsin taidan liimata kiinni myssyn reunan alle. :smiley: