Pään vaihto

Aloittaja Miiuli, tammikuu 01, 2018, 15:35:44

« edellinen - seuraava »

Miiuli

Miten onnistutte poistamaan barbilta pään, itse kun yritin se nuppi hajosi vaikka kuinka varovasti koitin irrottaa sitä päätä  :gonna-cry:

Aliyah82

Kannattaa pistää nukke ensin isoon minigrip pussiin ja pää edellä kuumaan veteen hetkeksi pehmenemään, irtoaa helpommin ja vähemmillä vaurioilla. Kokemus opettaa, kannattaa aina harjoitella ensin jollain vähemmän arvokkaammalla nukella. Toisella kädellä pitää kaulatapista kiinni, ja toisella kädellä varovasti vetää päätä irti.

Youtubesta löytyy myös pään irroitus videoita.

Aliisa

#2
Tähän on monia tapoja, mutta itse irroitan nuken pään näin:

1. Kiehauta vettä pienessä kattilassa
2. Aseta nukke syvälle lautaselle ja liruta vettä kattilasta hitaasti kaulalle noin 10-20 sekunnin ajan. Varo, ettet vahingossa polta itseäsi kuumalla vedellä.
3. Odota muutama sekunti pään jäähtymistä tai pistä hanskat/liina käsien suojaksi. Varo siis taas, ettet polta sormiasi. Ota napakka ote päästä kiinni ja hitaasti kierrä ja nosta se irti kaulatapista.

Poris

Ohut ruuvari pään ja kaulan välistä ja sitten hivutetaan pikku hiljaa puolta vaihtaen ne väkäset ulos. Ja sitten tappi sivuleikkureilla poikki laatan yläpuolelta.

Poris


avotuli

Kuumentaessa upoksissa suosittelen kyllä paistopussia, se ei sula jos sattuu olemaan oikeesti kuumaa vettä, eikä tukka mee pilalle. (yhden pakastepussin sulatin)
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Miiuli

Olen vihdoin oppinut pään vaihdon, vaikka teenkin sen vähän eritavalla. Itse valutan kuumaa vettä kaulalle hetken ja sitten irroitan pään ja thats it. :kaffitanssi:

Tässä näyte