eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Miiuli

Tilaukset ovat tulleet yhtä lukuun ottamatta  :smiley: mutta minua ärsyttää, että monissa paketeissa on random tuotteet. Muuten olen tyytyväinen.

Aliyah82

Sarjassamme omituisia myyjiä... Löysin yhden nuken todella edulliseen hintaan, mutta myynti-ilmoituksessa ei ollut mainintaa suomeen lähettämisestä. Tottuneesti sitten kysyin että olisiko mahdollista postittaa suomeen, postinumeroon xx ja paikkakunnalle xx. Kerroin myös pari edullisinta lähetysvaihtoehtoa, jolla olen saanut ennenkin tuotteet suomeen. Toivotin hyvää päivänjatkoa ja jäin odottamaan vastausta.

Noin tuntia myöhemmin katsoin että miksi ilmoitus on "watch listissa" tipahtanut alimmaiseksi, niin näin että myyjä oli poistanut ilmoituksen ::) No, ajattelin että hän vaan päivittää mahdolliset postikulut ja tarkistin että oliko hän tehnyt uuden ilmoituksen. No, yhtäkkiä kaikki muutkin hänen kohteensä oli poistuneet. Vähän aikaa ihmettelin että mitäköhän tämä nyt on, onko minut estetty tai jotain. No, muut ilmoitukset ovat palanneet, mutta tämä yksi ei. Ehkäpä myyjä oli myynyt tuotteen jo muualla, tjsp. No, etsintä jatkuu...

Miiuli

Tilasin ebaysta monster high nukeille vaatteita, ja on lähetetty sieltä 13.3 eikä ole vieläkään  tullut perille.Onko ihan normaalia? Ikinä ei ole näin kauaa kestänyt. :grumble:

Täti Monika

#378
On normaalia  :Look_Up:, valitettavasti, mutta kyllä ne ostokset yleensä sukkelammin saapuu. Mistä maasta nuo sun vaatteet on tulossa?
Itse ostin nukkejuttuja tammikuussa ( lähettivät heti, näkyy seurannasta) ja eilen ne tuli eli yli 3 kuukautta viipyivät reissun päällä  ::)
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

michelle

Minulla IT;lta lähtenyt Poppy seisoo BRASILIASSA - Päätepisteessään.
Eivät pysty tekemään mitään, ellei sitä lähetetä takaisin. Mutta takuuta ei ole. "kiva"
En jaksa etes hermostua. Mitäs tässä etes asialle voisi, ei mitään.


Pahempi oli kuukausi sitten..  Hollantilaisen ETA Dollsin kanssa.
Syksystä saakka odottamani (ennakkoon tilatut) FRnuket saatiin "kokoon keväällä" ja odotin saapuvaksi. Ei kuulunut.
Sitten ETA ilmoittaa että lähetys on PALAUTUNUT hänelle ja laatikko TYHJÄNÄ ilman nukkeja.
Ei korvaavia enää saatavilla ja pahoittelut.

Pyysin häneltä kuvaa paketista sekä postimiehen tietoja(oletin että kai nyt asiasta jotain infoa oli jäänyt - ihan postifirmallekin jos hajonnut paketti. .)
ETA vastasi vaan että hajoitti paketin heti. Lähetti tosin mun nimen ja osoitteen kuvana. (jonka saa vaikka itse väännettyä koneella)
Minä en saanut edes kotiin saapumisilmoitusta. Kävin jopa kysymässä lähipostissa oliko heiltä palautettu. Ei ollut. (pikkuinen posti ja  muistavat asiakkaat/ulkomaan paketit)

Hollannista tilatessa seuranta löytyikin sitten Hollantiin, mutta siitä ei ollut merkintää että olisi ollut Suomessa. Suomen seuranta puuttui muutenkin.
Kirjoitin lukuisia kyselyita eri kuuriirifirmoihin ja kyselin asiasta- Oliko kuljetus heillä ja tapahtuiko matkalla jotain.
Hollannin Post NL ei vastannut koskaan. Heillä ilmeisesti perustuu pitkälti että lähetyksissä infon antaa lähettäjä.
Otin myös IT yhteyttä että voinko saada nuket heidän kautta ja kerroin tapauksesta. EIvät ota kantaa dealereidensa toimintaan.

Näitä jatkettiin useita viikkoja. Toi lähetys oli n.600euron arvoinen nini ei kauheasti naurattanut.

Lopulta ETA ilmoitti saavansa korvaavat IT:lta että ne lähtevät hänelle tiistaina matkaan..
Ja sitten torstaina sainkin ilmoituksen että hän laittaa nuket tulemaan.
IHMETTELIN MYÖS nukkejen liikkumista USAsta Hollantiin..

Samaan aikaan kuulin myös toisen tapauksen liittyen ETA Dolls kuljetuksiin /sekoiluihin Suomessa.
Väärää tavaraa ja kadonnutta pakettia.

Päätin nyt tuon Brazilia jutun yhteydessä kertoa tännekin jos jollain toisella ollut vastaavia kokemuksia ETAsta.
AIEMMIN tilaamani ETA paketit ovat kyllä saapuneet ongelmitta.

Loppu siis hyvin - onneksi!!!
Mutta saapumatomassa ja takaisin palautetussa, hajonneessa - tavarattomassa paketissa -josta ei ole mitään kuvallista infoa/faktaa saatavilla. JOtenkin ajatus häiritsi kokoajan mieltä voiko ETAAn luottaa.
Omat epäilyt vaivasi tosi paljon mitä siinä oikeasti kävi..
Onneksi ne nuket sitten loppupeleissä saapui kotiin. Ihmeen nopeasti sekin sitten kävi.

Mutta nyt tämä Brasilian POPPY..siis.. :naamakämmen: :naamakämmen: :naamakämmen: :naamakämmen: :cry: :cry:

Merineiti

Oho, onpa kyllä hurja tapaus!

Itsellä ei onneksi sen pahempia, kerran ebaysta lähetetti täysin väärän nuken, myyjä oli aika nihkeä ja tyyliin "miksi ei kelpaa nukke kuin nukke" mutta lopulta sentään sain edes postikulut takaisin myyjältä (en ottanut riskiä, että palautan nuken ja maksan palautuspostarit ja myyjä voi aina sanoa, että hukkui matkalla tms ja sitten ei ole ainuttakaan nukkea ja postareista hirmu lovi)

Eipä se väärä nukke hullumpi ollut mut ei vaan ollut se minkä halusin. Enkä enää siltä myyjältä osta.
Onneksi se alun perin haluamani nukke löytyi toiselta myyjältä. Joka sitten sekin piti taivutella lähettämään Suomeen kun moni ei lähettäisi USA:n ulkopuolelle :P
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

harakka

Lainaus käyttäjältä: michelle - huhtikuu 28, 2018, 10:22:30
Minulla IT;lta lähtenyt Poppy seisoo BRASILIASSA - Päätepisteessään.
Eivät pysty tekemään mitään, ellei sitä lähetetä takaisin. Mutta takuuta ei ole. "kiva"
En jaksa etes hermostua. Mitäs tässä etes asialle voisi, ei mitään.


Pahempi oli kuukausi sitten..  Hollantilaisen ETA Dollsin kanssa.
Syksystä saakka odottamani (ennakkoon tilatut) FRnuket saatiin "kokoon keväällä" ja odotin saapuvaksi. Ei kuulunut.
Sitten ETA ilmoittaa että lähetys on PALAUTUNUT hänelle ja laatikko TYHJÄNÄ ilman nukkeja.
Ei korvaavia enää saatavilla ja pahoittelut.

Pyysin häneltä kuvaa paketista sekä postimiehen tietoja(oletin että kai nyt asiasta jotain infoa oli jäänyt - ihan postifirmallekin jos hajonnut paketti. .)
ETA vastasi vaan että hajoitti paketin heti. Lähetti tosin mun nimen ja osoitteen kuvana. (jonka saa vaikka itse väännettyä koneella)
Minä en saanut edes kotiin saapumisilmoitusta. Kävin jopa kysymässä lähipostissa oliko heiltä palautettu. Ei ollut. (pikkuinen posti ja  muistavat asiakkaat/ulkomaan paketit)

Hollannista tilatessa seuranta löytyikin sitten Hollantiin, mutta siitä ei ollut merkintää että olisi ollut Suomessa. Suomen seuranta puuttui muutenkin.
Kirjoitin lukuisia kyselyita eri kuuriirifirmoihin ja kyselin asiasta- Oliko kuljetus heillä ja tapahtuiko matkalla jotain.
Hollannin Post NL ei vastannut koskaan. Heillä ilmeisesti perustuu pitkälti että lähetyksissä infon antaa lähettäjä.
Otin myös IT yhteyttä että voinko saada nuket heidän kautta ja kerroin tapauksesta. EIvät ota kantaa dealereidensa toimintaan.

Näitä jatkettiin useita viikkoja. Toi lähetys oli n.600euron arvoinen nini ei kauheasti naurattanut.

Lopulta ETA ilmoitti saavansa korvaavat IT:lta että ne lähtevät hänelle tiistaina matkaan..
Ja sitten torstaina sainkin ilmoituksen että hän laittaa nuket tulemaan.
IHMETTELIN MYÖS nukkejen liikkumista USAsta Hollantiin..

Samaan aikaan kuulin myös toisen tapauksen liittyen ETA Dolls kuljetuksiin /sekoiluihin Suomessa.
Väärää tavaraa ja kadonnutta pakettia.

Päätin nyt tuon Brazilia jutun yhteydessä kertoa tännekin jos jollain toisella ollut vastaavia kokemuksia ETAsta.
AIEMMIN tilaamani ETA paketit ovat kyllä saapuneet ongelmitta.

Loppu siis hyvin - onneksi!!!
Mutta saapumatomassa ja takaisin palautetussa, hajonneessa - tavarattomassa paketissa -josta ei ole mitään kuvallista infoa/faktaa saatavilla. JOtenkin ajatus häiritsi kokoajan mieltä voiko ETAAn luottaa.
Omat epäilyt vaivasi tosi paljon mitä siinä oikeasti kävi..
Onneksi ne nuket sitten loppupeleissä saapui kotiin. Ihmeen nopeasti sekin sitten kävi.

Mutta nyt tämä Brasilian POPPY..siis.. :naamakämmen: :naamakämmen: :naamakämmen: :naamakämmen: :cry: :cry:

Mulle on kerran käynyt IT:n kanssa niin, että antoivat mulle väärän seurantakoodin. USPS:n sivuilta ihmeissäni katselin, että paketti on Australiassa (muistaakseni) ja aloin tietenkin panikoida, mutta jokusen päivän kuluttua sain postista tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoituksen ja silloin tajusin, että olivat laittaneet mulle väärän seurantakoodin. Toivottavasti sinun tapauksessasi on samasta jutusta kyse.

Aika hurja tuo ETA:n tapaus. Olen muutaman kerran ostanut, ihan ongelmitta, mutta kuullut kerran aiemminkin että jotain ongelmaa on ollut (en vain muista mitä, ainoastaan sen, että Tempokisu laittoi muinoin Wclubin foorumille ketjun asiasta).

Adalmina

Mulla on nyt ongelma. Ihan tyhmyyttäni haksahdin nukkeen joka oli liian halpa ollakseen totta. Ja vielä mietinkin tota ennenkuin ostin mutta silti piti testata.
Paypal kuitti tuli 9.3. klo 1.36
Lähetetty merkintä 9.3. klo17.12
9.3. klo 20.39 ebaylta ilmoitus että tuote/ myyjä poistettu epäselvyyksien takia.
Ja vasta päivien päästä tästä katsoin sähköpostin siis.
Ymmärsin viestistä, että koska olin jo maksanut tuotteen, niin se joko tulee tai ei tuu ja kehotettiin tekemään case sitten.
Tänään rupesin sitten sitä casea tutkimaan ja ilmeisesti siinä onkin se 30 pv aikaa siitä arvioidusta toimitusajasta aikaa tehdä se?  Luulin että ostosta 30 päivää.
Arvioitu toimitusaika on mar 29 - may 08. Odotan siis varmaan vielä???

Aliisa

#383
:Look_Up: Oho, onpa harmittava tapaus, toivottavasti selviää. Toisaalta, jos myyjä on poistettu eBaysta kokonaan niin ehkä sillä ei ole ollut enää intressejä hoitaa mitään kauppojaan loppuun asti. Voisiko eBayn asiakaspalveluun lähettää jotenkin viestiä ja kysyä, miten pitäisi toimia. Jos paketti on postitettu jo kuukausi sitten, luulisi sen tulleen jo. Ellei sitten ole jostain tosi kaukaa ja lähetetty esim. maapostina. Oon kuullut, että silloin paketin saapuminen voi kestää hyvinkin kauan. Itselläni tosin on vain huonoja kokemuksia saapuvasta maapostista. Joskus kymmenen vuotta sitten tilasin maapostilla ständejä ja myyjä kertoi lähettäneensä paketteja jo kolme, mutta mikään niistä ei koskaan tullut mulle perille. Tosin on kyllä myös mahdollista, että myyjä valehteli eikä koskaan edes lähettänyt yhtään pakettia. Tuossa tapauksessani hävisin itse tuon jutun. Siihen aikaan oli muistaakseni pankeilla sääntö, että 3kk kuluessa tilisiirrosta voi vielä reklamoida pankkia ja saada rahat takaisin. Mutta olin odottanut jo yli tuon 3kk, niin rahoja ei enää voinut saada takaisin. Nykyään on helpompi systeemi, kun on PayPal asiakkaan turvana, jos sattuisi, ettei tuote tulekaan.

Adalmina

Kiinasta ja ilman postikuluja. Varmaan sama systeemi ku esim. Wish:llä, eka kontti täyteen ja sit vasta lähetys. Ja sattuessaan ensimmäisten joukossa kontin pohjalle kestää lähetys. Mutta katotaan ny. Ihan omaa tyhmyyttäni sorruin vaikka kaikki oli epäilyttävää  :head-to-the-wall:   :tongue: :pleeeaaasse:

Milia C

 :Look_Up: nyt on kevään aikana herännyt kaikki huijarit liikkeelle ebayssa, etenkin kiinasta tulleet.  :-\ jopa oli keskustelua siitä miten jotkut myyjät ovat ilmeisesti tuttavien kautta tai muilla tunnuksilla saaneet positiivista palautetta itselleen ja sitten huijataan oikeita /ulkomaalaisia ostajia.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

avotuli


Tee vaan case ajoissa.

Lainaus käyttäjältä: Adalmina - huhtikuu 07, 2019, 16:41:08
Mulla on nyt ongelma. Ihan tyhmyyttäni haksahdin nukkeen joka oli liian halpa ollakseen totta. Ja vielä mietinkin tota ennenkuin ostin mutta silti piti testata.
Paypal kuitti tuli 9.3. klo 1.36
Lähetetty merkintä 9.3. klo17.12
9.3. klo 20.39 ebaylta ilmoitus että tuote/ myyjä poistettu epäselvyyksien takia.
Ja vasta päivien päästä tästä katsoin sähköpostin siis.
Ymmärsin viestistä, että koska olin jo maksanut tuotteen, niin se joko tulee tai ei tuu ja kehotettiin tekemään case sitten.
Tänään rupesin sitten sitä casea tutkimaan ja ilmeisesti siinä onkin se 30 pv aikaa siitä arvioidusta toimitusajasta aikaa tehdä se?  Luulin että ostosta 30 päivää.
Arvioitu toimitusaika on mar 29 - may 08. Odotan siis varmaan vielä???
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalmina

 :Look_Up: Sain muuten nukesta rahat välittömästi takaisin kun tein sen casen....

Mutta uuteen natkutuksen kohteeseen....
Suomen tulli joka oli muuttanut nettitullausta erittäin hankalaksi. Liekö tarkoitus saada tämmöset tumpelot teettämään postilla moisen kidutuksen. Sen lisäksi sielä oli kohta Postin käsittelykulut 2,90e, joka ei siihen tietty automaattisesti tullut vaan hyväksyi tullauksen ilman sitä. Myöhemmin, ONNEKSI, rupesin uudestaan googlaamaan että mikä ihme se nyt on: Tullattu tavara palautetaan lähettäjälle jos ei postin käsittelykuluja ole hoidettu  :mad:
Sen sai (ainakin toivottavasti) maksettua jälkikäteenkin mutta se vaati kortin kaikki tiedot sekä nettipankin tunnukset lisäksi. Olen vältellyt kortin tietojen laittoa nettiin ja nyt kun piti lätkäistä ihan kaikki niin hieman epävarma olo että onko tili seuraavalla kerralla ihan 0!  :neurotic:
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :gonna-cry: :neurotic: :gonna-cry: :neurotic: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Adalmina

Ai niin ja tolla 2,90e lisäyksellä noin 32 euron ostoksesta meni noin 33% veroa. Mahtavaa tulli!  :palvoo:

Puppeteer

#389
Joku laittoi yhdessä nukkediscordissa, että saisi maksettua Postissa. Sitä en tiedä, onko oikeasti mahdollista, mutta kiroan asiaa yhtä paljon kuin sinä! minäkään en ole halunnut antaa kaikkia kortin tietoja minnekkään ja tuli tässä nyt mieleen, että jos valittaisi asiasta kuluttaja-asiamiehelle niin auttaisiko? Siis lähinnä maksutapojen puuttumisesta. Ebay:ssa toki on ostovaihtoehto, jossa hoidetaan tullit yms sen kautta, jolloin postille ei tarvitsisi antaa niitä maksutietoja. Se tulee selvästi kalliimmaksi, mutta.. Minkä hinnan sitten haluaa maksaa mistäkin?

Edit: Laitoin vinkin kuluttaja-asiamiehelle asiasta, ilmoittelen jos sieltä tulee jotain vastausta. Voi toki muutkin kysellä ja kyseenalaistaa asiaa.