Dinah-mite (USA) ja Supergirl (Hollanti)

Aloittaja Alitsa, tammikuu 12, 2015, 20:59:03

« edellinen - seuraava »

Alitsa

Tämmöisen aarteen löysin itselleni Huuto-netistä, vierellä Minime mittakaavana:



Olipa tämä minulla myynnissäkin, mutta rupesin katselemaan asiaa lisää ja löysin tämmöisen sivuston:

http://www.megomuseum.com/dinahmite/

Minun nukkeni onkin harvinainen ja koko Dinah aivan ihana. 70-luvulla tehtiin action-nukkeja tytöillekin, esim. Daisyn "sisko" Havoc Girl.

Olen myyty! Onko tämä nukke kenellekään tuttu? Tai onko teillä peräti jotain Dinah-kamaa?
We Girls can do anything!

Xara

Minulla oli joskus vuosia sitten tuo sama nukke kuin omasi.  :smiley: Se on ihana, tosi taipuisa ja seisoo omilla jaloillaan. Nukkeni mukana tuli myös muutama tosi nätti asukokonaisuus. Mielestäni en nähnyt niitä tuolla sivuilla, mutta en niitä tarkkaan enää muista ja harmillisesti ei ole kuviakaan tallessa. Oma nukkeni oli ostettu ihan Suomesta kirpputorilta.

harakka

#2
Löytyy yksi eurooppalainen versio eli hollantilaisen Rood-yhtiön markkinoima Super Girl. Ei kylläkään vaatteita, on muistaakseni Mattelin Hi Hi Puffy Ami Yumi nukeilta viedyissä polvihousuissa, jotka ulottuvat nilkkoihin. Laitan kuvan kun oikea nukkelaatikko osuu kohdalle.

Hah, ihmeiden aika! Oikea laatikko oli ylimpänä. Pitääkin etsiä neidille kengät.

Alitsa

Voi olla, että Euroopassa myydyt Dinah-mitet on erilaisia, mutta tuo linkkaamani sivusto väittää, että meidän nukkejemme hiuksilla varustetut nuket, ovat superharvinaisia!  :aplause: Ne kun tulivat jonkun terveysklubin osina eivätkä muualta.

Aika huimaa!  :smiley:
We Girls can do anything!

Alitsa

Paitsi, että munkin Dinah onkin Supergirl. Noh, eipä tuo mittään. Pitää korjata aloitusotsikkoa.
We Girls can do anything!

Aliisa

Minullakin on nyt yksi tällainen nukke, tosi mielenkiintoinen ja minulle aivan uusi tuttavuus. :smiley:

Yläselässä on leima:

Patent pending
Made in Hong Kong
for Rood Speel Goed B.V.
Holland

Ja niskassa leima:

Rood

Tämä taitaa olla siis Rood:in Super Girl. Onko tuo Super Girl siis klooni tuosta Megon Dinah-Mitesta vai onko niillä jotain virallista yhteyttä toisiiinsa, miten nuo menee? :smiley:

DarkJedi

Joskus tuota googlettelin niin muistaakseni Rood on tehnyt lisenssillä euroopan markkinoille Megon juttuja.

Aliisa

DarkJedi: Kiitos tiedosta, eli Super Girl kuuluisi siis Dinah-Mite -sarjaan, eri valmistaja vaan. :smiley: